رقابت 90 همدانی در مرحله استانی مسابقات دارالقرآن بسیج
کد خبر: 4116822
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

رقابت 90 همدانی در مرحله استانی مسابقات دارالقرآن بسیج

مدیر دارالقرآن بسیج همدان با اشاره به برگزاری بیست‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج گفت: مرحله استانی این مسابقات با حضور 90 نفر از نفرات برتر، پنجم و ششم بهمن‌ماه ویژه بانوان و آقایان در تالار قرآن برگزار می‌شود.

مسابقات قرآنعباس ابراهیمی، مدیر دارالقرآن بسیج استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به برگزاری بیست‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج اظهار کرد: مرحله حوزه‌ای، شهرستانی و پیش از استانی این دور از مسابقات با حضور چهار هزار نفر و در 28 رشته مختلف برگزار شد.

وی با بیان اینکه مرحله استانی این مسابقات با حضور 90 نفر از نفرات برتر برگزار می‌شود، افزود: این مسابقات در روز چهارشنبه، پنجم بهمن‌ماه ویژه بانوان از ساعت 8 و ویژه آقایان، پنجشنبه، ششم بهمن‌ماه از ساعت 8 در تالار قرآن برگزار می‌شود.

ابراهیمی گفت: مسابقات استانی قرآن و عترت بسیج با حضور داوران مجرب استان در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه اجرا می‌شود و رشته ایده‌پردازی نیز از رشته‌های جدید این دوره از مسابقات است.

وی با اشاره به اینکه افراد راه‌یافته به مسابقات استانی از بین ۱۵۰ نفر برتر شهرستان‌ها انتخاب شده‌اند، بیان کرد: بخش خانوادگی و گروهی از بخش‌های جدید مسابقه است که می‌‌تواند الگویی برای سایر مسابقات قرآنی باشد، چراکه به تقویت موضوع خانواده قرآنی و گروه‌های قرآنی کمک می‌کند و باعث شور و نشاط قرآنی مضاعف در بین خانواده‌ها و در سطح جامعه می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به تمهیداتی که در این زمینه انجام شده است، گفت: خانواده‌های برتر در مرحله کشوری در مسابقات دارالقرآن بسیج در شبکه قرآن نیز حضور پیدا خواهند کرد که این موضوع نیز گامی در جهت ترویج فرهنگ قرآن در بین خانواده‌ها خواهد بود.

وی بیان کرد: همزمان با اجرای مسابقات استاد جلالوند، پنجم بهمن‌ماه و مهدی ساعد، یکی از اساتید بین‌المللی استان، ششم بهمن‌ماه در فضایی جدای از فضای مسابقات در محل تالار قرآن به‌منظور ارائه مشاوره به متسابقان قرآنی و رشد و پیشرفت آنها در تالار قرآن مستقر هستند.

انتهای پیام
captcha