ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های قرآنی در انتقال آموزه‌های انقلابی
کد خبر: 4118046
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های قرآنی در انتقال آموزه‌های انقلابی

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: تشکل‌های قرآنی و هئیات مذهبی دو ظرفیت بسیار خوب برای انتقال آموزه‌های انقلابی هستند و این نهاد مصمم است تا از برنامه‌های این دو کمیته در ایام‌الله دهه فجر حمایت و پشتیبانی کند.

حجت الاسلام انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امروز، 9 بهمن‌ماه، در جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت دهه فجر، ضمن گرامیداشت این ایام، اظهار کرد: دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزش‌های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست كه گذشته را از آینده جدا ساخته است.

وی ادامه داد: در دهه فجر، اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه‌ای تعیین‌کننده و بی‌مانند به شمار می‌رود؛ چراکه تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجود نداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه سلطان و رعیت بود و پادشاهان احساس می‌كردند كه فاتحانی هستند كه بر مردم غلبه یافته‌اند. حضرت امام(ره) این سلسله معیوب را قطع كردند و نقطه عطفی در تاریخ ایران به وجود آوردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه دهه فجر انقلاب، موهبتی الهی و آیینه‌ای است كه خورشید اسلام در آن درخشید، تصریح کرد: دهه فجر باید با عظمت هرچه تمام‌تر هر سال پررنگ‌تر از گذشته برگزار شود و باید این مراسم را با هیجان‌های عاطفی صحیح با طراوت و تازه كرد.

انصاری‌راد عنوان کرد: در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارند، از این رو جشن‌های دهه فجر باید همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. باید كلیه مساجد فعال‌تر شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره فراموش‌نشدنی حضرت امام(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی منسجم کمیته قرآن و همچنین کمیته هیئات مذهبی در ایام‌الله دهه مبارکه فجر، افزود: تشکل‌های قرآنی و هئیات مذهبی دو ظرفیت بسیار خوب برای انتقال آموزه‌های دینی و انقلابی هستند و این نهاد مصمم است تا از برنامه‌های این دو کمیته در ایام‌الله دهه فجر حمایت و پشتیبانی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان یادآور شد: به دلیل هم‌زمانی این ایام و تقارن با ایام اعتکاف، برگزاری اعتکاف اختصاصی دانش‌آموزی فرصت بسیار مغتنمی برای ترویج آموزه‌های دینی و انقلابی در ایام‌الله دهه فجر است که باید به نحو مطلوبی بهره کافی را از آن ببریم.

انتهای پیام
captcha