نشست هم‌اندیشی برنامه‌های قرآنی مساجد ویژه دهه فجر در ایلام برگزار شد
کد خبر: 4118266
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

نشست هم‌اندیشی برنامه‌های قرآنی مساجد ویژه دهه فجر در ایلام برگزار شد

نشست هم‌اندیشی برنامه‌های قرآنی مساجد ویژه دهه مبارک فجر عصر روز گذشته، نهم بهمن‌ماه در سالن جلسات تبلیغات اسلامی در ایلام برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی برنامه‌های قرآنی مساجد ویژه دهه فجر در ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان ایلام؛  حجت‌الاسلام والمسلمین منوچهر رئیسی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در نشست هم‌اندیشی برنامه‌های قرآنی مساجد ویژه دهه مبارک فجر که عصر روز گذشته، نهم بهمن‌ماه در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد درباره علت نامگذاری دهه فجر، گفت: فجر به معنای روشنی و سپیده دم صبحگاهی است، سپیده دم و روشنایی انقلاب اسلامی ایران نیز در این 10 روز کماکان نور افشانی می‌کند.

وی افزود: از آن جا که انقلاب ما انقلابی دینی است بسیاری از مناسبت‌های ما نیز نشئت گرفته از مفاهیم قرآنی است؛ بنابراین ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی را دهه فجر می‌نامیم.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان ایلام با اشاره به نقش اثرگذار مردم در بروز و ظهور انقلاب اسلامی و بیرون راندن پهلوی بر لزوم مردمی بودن برنامه‌های دهه فجر در مساجد استان تأکید کرد و گفت: در بیش از ۴۳ سال که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد مردم همیشه به‌صورت خود جوش برای حفظ و تبیین ارزش‌های انقلاب پای‌کار بوده و نیازی به بخشنامه و مصوبه ندارند.

گفتنی است، در این نشست برگزاری 10 محفل قرآنی در سطح مساجد مرکز استان و حدود 20 محفل قرآنی در سطح شهرستان‌های استان با محوریت مجموعه‌های مردمی مساجد و راهبری سازمان تبلیغات اسلامی مصوب شد و کنشگران قرآنی مساجد استان بر لزوم پشتیبانی، هماهنگی و ایجاد ابتکار‌های جدید در برنامه‌ها تأکید کردند.

انتهای پیام
captcha