ترویج باورها و معارف دینی و معرفتی رویکرد جدید دانشگاه آزاد است
کد خبر: 4120903
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی:

ترویج باورها و معارف دینی و معرفتی رویکرد جدید دانشگاه آزاد است

محسن مرادی با بیان اینکه معارف اهل بیت(ع) موجب خیر و برکت در فعالیت‌های آموزش عالی کشور شده است، گفت: رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ترویج باورها و معارف دینی و معرفتی است.

جشنواره علمی فرهنگی هنری امامت و ولایت

به گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی، در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و ولایت که شامگاه ۱۹ بهمن در تالار شهر مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه فجر، بیان کرد: افتخار می‌کنیم که دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به‌عنوان قطب بزرگ آموزش عالی شرق کشور میزبان دومین مراسم افتتاحیه این جشنواره ملی است که در بیش از 30 نقطه کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ترویج باورها و معارف دینی و معرفتی است و معارف اهل بیت(ع) موجب خیر و برکت در سایر فعالیت‌های آموزش عالی کشور شده است.

مرادی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره، افزود: به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان این جشنواره که در ایام رجب و طلیعه فجر انقلاب اسلامی در مشهد حضور دارند امیدواریم که بتوانیم در تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته گام برداریم. 

حسین باغگلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز در ادامه این مراسم گفت: برگزاری این جشنواره داری ویژگی‌هایی از جمله گروهی بودن، منسجم و توأمان بودن در همه ابعاد علمی، هنری، فرهنگی و... و سومین ویژگی درگیر سازی جدی با استفاده از ظرفیت‌های تخصصی با موضوعات متنوع است.

وی گفت: ما امروز مشکلی که داریم این است که در حوزه کلان تعلیم و تربیت چه در فضای آموزش عالی و چه عمومی چالش توانمند شدن برای زندگی واقعی وجود دارد، یعنی فرزندان ما با وجود دانش‌های زیاد اما در زندگی واقعی توانمند نیستند و علت اصلی هم این است که بسیاری از فعالیت‌های که انجام می‌دهند به مباحث جدی سرمایه‌های فرهنگی و تمدنی نداشته باشد.

سهیل اسعد، مؤسس مراکز اسلامی در کشورهای منطقه آمریکای لاتین نیز ضمن بیان خاطراتی از تبلیغ، بیان کرد: در آمریکای لاتین وقتی از امامت و مهدویت سخن می‌گویم شرایط خاصی دارد، چراکه آنها انسی با امام نداشته و اصلا با چنین شخصیت‌هایی ارتباط ندارند، لذا اگر کافری به احترام امام حرکتی انجام دهد، بسیار زیباست.

وی با اشاره به کلام نافذ امیرالمؤمنین(ع) اضافه کرد: در دوران تبلیغ زمانی در کلمبیا درباره فلسفه اسلامی سخنرانی داشتم که در پایان از امام علی(ع) در خصوص عبادت و بندگی انسان سخن گفتم. سال بعد متوجه شدم یکی از اساتید فلسفه که در آن جلسه حاضر بوده و عبادت و آزادی را در تقابل یکدیگر می‌دید نماز می‌خواند که متوجه شدم او تحت تأثیر آموزه‌های امام علی(ع) قرار گرفته که عبادت و بندگی در اسلام عین آزادگی است.

در پایان این مراسم از محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان، علیرضا منظری توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی، حسین باغ‌گلی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، سهیل اسعد، مبلغ اسلام در کشورهای آمریکای لاتین، ابوذر روحی، حسین شهابی، دبیر تخصصی جشنواره شعر سرو، بهروز رومیانی، دبیر جشنواره شعر نبوی، اشرف سلطانی، دبیر جشنواره مشاعره علوی، اکرم محمدی، مسئول راه‌اندازی سایت امامت و مهدویت، مهدی شیخ، مسئول دبیرخانه جشنواره شعر مولود کعبه، حسن عباسی، مسئول دبیرخانه جشنواره شعر همای رحمت به زبان ترکی، آزیتا آریادوست، مسئول کتابخانه کتابخانه اختران هدایت، فروزان کیوانفر، دبیر جشنواره نقاشی سجاده رنگی تقدیر شد.

همچنین از عبدالرضا مزرعه، فاطمه سلیمان‌پور، شهربانو حسین‌زاده، مجتبی خرسندی، فاطمه نزاری، فاطمه قناعت‌جو، محمد جواد شهریور، بلال کمالی، زینب کاظمی، علیرضا اسلامی، در بخش شاعران و هنرمندان برگزیده برنامه‌های موضوعی جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha