دهمین جلسه «شورای فرهنگ عمومی» در بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4122980
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

دهمین جلسه «شورای فرهنگ عمومی» در بوشهر برگزار شد + عکس

دهمین جلسه استانی «شورای فرهنگ عمومی» به ریاست آیت‌الله صفایی‌بوشهری و با حضور ائمه‌ جمعه و فرمانداران شهرستان‌‌ها در محل سالن کنفرانس کوثر استانداری بوشهر برگزار شد.

دهمین جلسه «شورای فرهنگ عمومی» بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، دهمین جلسه استانی «شورای فرهنگ عمومی»، امروز، ۳۰ بهمن‌ماه، با حضور فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان‌‌های بوشهر به ریاست آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در سالن کنفرانس کوثر استانداری بوشهر برگزار شد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، در این جلسه با بیان این مطلب که شورای فرهنگ عمومی بوشهر در بین استان‌های کشور در سال ۱۴۰۰ به‌عنوان شورای نمونه انتخاب شده است، اظهار کرد: تمامی کارگروه شهرستان‌‌های بوشهر بر روی پیوست‌نگاری و تعیین اولویت‌های برنامه‌ای و شناخت مسائل زیرساختی شهرها و روستا را مورد دقت و رصد و مطالعه دانشی قرار دهند. لذا در این رابطه یک کارگاه آموزشی، تبیینی و تحلیلی براساس معیارشناسی مسائل فرهنگ عمومی و شناخت شیوه‌نامه‌های اجرای برنامه‌های دانش‌بنیان باید به‌صورت جهادی و انقلابی تشکیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه گفت: هنجارها و آداب‌های عمومی باید به‌صورت علمی و دانش‌پایه در مراکز فرهنگی، مذهبی و قرآنی اجرا شود، زیرا استان بوشهر از سال ۱۳۸۹ دارای نقشه فرهنگی و سند چشم‌انداز و برش فرهنگی آمایشی است که بعد از سال‌ها، امسال توسط رئیس‌جمهور امضا، ابلاغ و تصویت ملی شد.

وی افزود: عدم اهتمام و عنایت به دو مؤلفه شناخت آسیب‌های عمومی در مسائل فرهنگی و اولویت‌بندی نکردن اجرای طرح‌های دانش‌بنیان، تحول‌آفرین و قرارگاهی، راهبرد مدیریت فرهنگی مناطق را دچار چالش می‌کند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با تأکید بر اینکه سند مهندسی فرهنگی کشور بر روی تمسک به قرآن و عترت و شعائر اسلامی است، تصریح کرد: ضروت دارد در حوزه فرهنگی و اجتماعی و رسانه‌ای و همچنین ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی و سیره اهل‌بیتی در جامعه و بنیان خانواده‌ها و مراکز آموزشی و دانشگاهی بر مبنای اعتقاد مقتدرانه برنامه‌ریزی و فعالیت کنیم.

یادآور می‌شود، آیین رونمایی از کتاب «تولد نوشته‌ها» به قلم مسعود عرب‌زاده، هنرمند حوزه هنری توسط رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر صورت پذیرفت. همچنین رئیس کل دادگستری استان بوشهر و ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌‌های بوشهر پیرامون فعالیت کارگروه‌های مختلف شورای فرهنگ عمومی مناطق به ارائه‌ گزارشی پرداختند‌. 


حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha