فعالان حوزه ایثار و شهادت استان مرکزی تجلیل شدند
کد خبر: 4123941
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

فعالان حوزه ایثار و شهادت استان مرکزی تجلیل شدند

آیین تجلیل از فعالان حوزه ایثار و شهادت استان مرکزی با حضور سردار داوود غیاثی‌راد، دبیر شورای هماهنگی کمیته فرهنگی سند راهبردی رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

تجلیل از فعالان حوزه ایثار و شهادت

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، چهارشنبه، 3 اسفند در آیین تجلیل از فعالان حوزه ایثار و شهادت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: استان مرکزی حماسه‌های بزرگی در دوران دفاع مقدس خلق کرده که شهید اسدالله بربری به عنوان خلبان حماسه‌ساز جنگ تحمیلی یکی از افتخارات بزرگ استان است.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید گفت: کنگره شهدای استان و برنامه‌های انجام شده مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های فرماندهی سپاه روح‌الله استان و ستاد کنگره است.

وی شبکه‌سازی مردمی، سازماندهی مستحکم و خردمندانه و اقدامات ابتکاری را مهم‌ترین برجستگی‌های کنگره شهدا برشمرد و افزود: مزین شدن نام این کنگره با نام حضرت امام(ره) یکی از برتری‌های این کنگره نسبت به سایر کنگره‌هاست و تبیین نقش حضرت امام(ره) در دفاع مقدس برجستگی ویژه‌ای به کنگره استان بخشید.

مخلص‌الائمه ادامه داد: برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی باب فعالیت‌های نوین فرهنگی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را باز کرده و هم اکنون‌ ستاد کنگره با هدایت‌های فرمانده سپاه استان فعال است و در حوزه‌های تبیینی و پژوهشی فعالیت می‌کند.

وی گفت: امام خمینی(ره) مؤلفه اصلی هویتی استان مرکزی است و بخشی از حیات با برکت خود را در خمین و تربیت شده حوزه علمیه اراک بودند. مقام معظم رهبری فرمودند شاکله علمی حضرت امام(ره) در حوزه علمیه اراک شکل گرفت و همه این مؤلفه‌ها از افتخارات استان است.

تکریم از خانواده شهدا راهبردی فرهنگی است

سردار داود غیاثی‌راد، دبیر شورای هماهنگی کمیته فرهنگی سند راهبردی رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح، نیز گفت: تجلیل و تکریم از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و فعالان این حوزه راهبردی فرهنگی و گامی بلند در راستای ترویج و تقویت این فرهنگ نجات‌بخش است.

غیاثی‌راد افزود: فعالیت‌های بسیاری به برکت کنگره شهدای استان مرکزی انجام‌ شده و ستاد کل نیروهای مسلح از فعالیت‌های اثرگذار فرمانده سپاه روح الله تقدیر ویژه کرده است. در یک سال گذشته فعالیت‌های استاندار مردمی و جهادی استان مرکزی بسیار اثرگذار و تلاش‌های ماندگاری انجام شده است که جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های حوزه ایثار و شهادت در استان مرکزی هم برای خانواده معظم شهدا، رزمندگان و جانبازان و هم در عرصه های جهاد تبیین و معرفی نقش استان در دفاع مقدس قابل تقدیرست و بنده به عنوان نماینده ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح گزارش‌های دریافتی را اعلام کردم و فعالان این حوزه را شایسته قدردانی می‌دانیم.

غیاثی‌راد با اشاره به مجاهدت‌های جانباز علی جلالی فراهانی گفت: برادر جانباز ۷۰ درصد شیمیایی علی جلالی فراهانی نیز از افتخارات استان مرکزی هستند که ایشان شهید زنده محسوب می‌شوند و اولین جانباز مورد پذیرش دستگاه‌های بین‌المللی هستند و مورد تجلیل ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفتند.

دبیر شورای هماهنگی کمیته فرهنگی سند راهبردی رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح در پایان افزود: هدف از این برنامه تقدیر از فعالان فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین فعالیت‌های اثرگذار بود و این کار موجب می‌شود علاوه براینکه الگوهای موفق به جامعه بهتر معرفی شوند، به تداوم کار نیز قوام خواهد بخشید؛ چراکه تبلیغ فعالیت‌های اثرگذار فرهنگی یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام
captcha