شهرستان کارون؛ میزبان مسابقات قطب دو قرآن، عترت و نماز خوزستان
کد خبر: 4124975
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

شهرستان کارون؛ میزبان مسابقات قطب دو قرآن، عترت و نماز خوزستان

شهرستان کارون به عنوان میزبان دوم جشنواره‌های قطبی مسابقات قرآن، عترت و نماز امسال خوزستان، از فردا ۱۰ اسفند به مدت ۴ روز این رقابت را در دو بخش پسران و دختران برگزار می‌کند.

مسابقات قرآنخلیل حزبه، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: برگزاری مسابقات هجدهمین دوره جشنواره‌های قطبی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز استان خوزستان که در سه قطب رامشیر، کارون و لالی برنامه‌ریزی شد، از فردا 10 اسفند در کارون ادامه می‌یابد.

وی گفت: شهرستان کارون به عنوان میزبان دوم جشنواره‌های قطبی مسابقات قرآن، عترت و نماز امسال، از فردا 10 اسفند این رقابت را در بخش پسران برگزار می‌کند. افتتاحیه این مسابقات در دانشکده نفت شهرستان کارون با حضور ۶۰۰ دانش‌آموز پسر متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

حزبه ادامه داد: دانش‌آموزان نواحی چهارگانه اهواز، باوی، بستان، حمیدیه، هویزه، هفتکل، کرخه، شوش و سوسنگرد در جشنواره قطبی کارون، طی دو روز (10 و 11 اسفند) با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش کارون اظهار کرد: این رقابت‌ها در بخش دختران 12و 13 اسفند در شهرستان کارون ادامه پیدا می‌کند. ۵۵۰ دانش‌آموز دختر در این دو روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

یادآور می‌شود؛ مسابقات قطب اول به میزبانی رامشیر از 3 تا 6 اسفند برگزار شد و با اعلام نتایج در دو بخش پسران و دختران به پایان رسید. حدود 1200 دانش‌آموز در این 4 روز با یکدیگر رقابت کردند.

گفتنی است، جشنواره‌های قطبی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز استان خوزستان در ادامه میهمان شهرستان لالی خواهد بود. ۳ هزار و ۴۵۰ دانش‌آموز از سراسر استان در این مسابقات شرکت می‌کنند. 

رشته‌های مسابقات شامل قرائت، حفظ قرآن کریم (رشته‌های جزء سی، ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل)، فهم قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدوی، مداحی(پسران)، دعاخوانی (دختران)، اذان (پسران)، احکام و انشای نماز  است.

انتهای پیام
captcha