برترین‌های کتاب سال فارس معرفی می‌شوند
کد خبر: 4125429
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

برترین‌های کتاب سال فارس معرفی می‌شوند

معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری مراسم اختتامیه سومین جایزه کتاب سال این استان خبر داد و گفت: این مراسم در روز یکشنبه، 14 اسفندماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

نشست خبری سومین جایزه کتاب سال فارس، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، غلامرضا خوش‌اقبال، معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 10 اسفندماه در جمع خبرنگاران از برگزاری مراسم اختتامیه سومین جایزه کتاب سال این استان خبر داد و گفت: این مراسم در ساعت 16 روز یکشنبه، 14 اسفندماه جاری در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مراسم از  ۸ اثر برتر و ۱۷ اثر شایسته قدردانی خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه داوران ابلاغ محرمانه می‌گیرند، تا قبل از اعلام اسامی برترین‌ها، امکان ذکر اسامی آنان وجود ندارد.

خوش‌اقبال تصریح کرد: در این دوره تعداد ۳۴ عنوان کتاب به مرحله دوم رسید و هر کتاب توسط دو یا سه داور متخصص بررسی شد و در نهایت آثاری که موفق به کسب ۸۰ امتیاز و بیشتر شدند، جزو کتاب‌های برتر قرار گرفتند؛ آثاری که امتیازشان بین ۷۰ تا ۸۰ بود هم به عنوان آثار شایسته قدردانی معرفی خواهند شد.

معاون ارشاد فارس با بیان اینکه ۷۰۰ عنوان کتاب به دبیرخانه رسید، گفت: آثار رسیده در سه مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت. در مرحله نخست، کتاب ها به صورت کلی و فارغ از محتوا توسط داوران بررسی شد و کتاب‌هایی که موفق به کسب بیش از ۷۰ امتیاز شدند به مرحله بعد راه یافتند.

وی با اشاره به شاخص‌های ارزیابی جایزه کتاب سال در استان فارس، گفت: مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی آثار، تاثیرگذاری در ارتقای علمی و فرهنگی، نوآوری در موضوع و نگاه نویسنده، رعایت استانداردها در فصل بندی و  نگارش، تحلیل و استنتاج منطقی، زیبایی زبان و بیان، ارزش‌های فرهنگی و دینی، تاثیرگذاری و ارتباط با مخاطب، آراستگی و مسائل ظاهری و ... بوده است.

خوش‌‌‌اقبال در پایان یادآور شد:‌ از سال‌ها قبل برگزاری جایزه کتاب فارس به عنوان یک برنامه ادبی درجه یک در دستور کار قرار گرفت و دوره سوم با استفاده از تجارب دوره‌های قبل و نظرات اهالی قلم و صاحب‌نظران، برگزار شد.

انتهای پیام
captcha