کمک 1.5 میلیارد تومانی هیئت‌های مذهبی آذربایجان غربی به مردم زلزله‌زده خوی
کد خبر: 4128506
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

کمک 1.5 میلیارد تومانی هیئت‌های مذهبی آذربایجان غربی به مردم زلزله‌زده خوی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: با وجود اینکه مادحین و اعضای هیئت‌های مذهبی جزو اقشار کم‌درآمد جامعه هستند در زلزله خوی یک میلیارد و 600 میلیون تومان به مردم این شهرستان کمک کردند.

حجت الاسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، 24 اسفند ماه در نشست خبری اظهار کرد: با وجود اینکه مادحین و اعضای هیئت‌های مذهبی جزو اقشار کم‌درآمد جامعه هستند در زلزله خوی یک میلیارد و 600 میلیون تومان به مردم این شهرستان کمک کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه آذربایجان غربی استان وحدت و مقاومت است در این راستا سال گذشته افطاری‌های وحدت و مقاومت در هشت شهر استان کلید خورد که مورد تجلیل مسئولان کشوری نیز قرار گرفت و امسال نیز این جلسات برگزار خواهد شد. 

حجت‌الاسلام امامی بیان کرد: تجلیل از خانه‌های قرآنی، کارآفرینان اهل‌سنت، فعالان عرصه جهاد تبیین، برگزاری مراسمات سبط‌النبی در ماه محرم، اعزام حدود 40 روحانی اهل‌سنت به پیاده‌روی اربعین، تجلیل از سادات در ایام غدیر، برگزاری کارگاه‌های قرآنی، آموزشی و رفع شبهات برای اهل‌سنت از دیگر اقدامات واحد ادیان و مذاهب استان بود و در ایام شهادت سردار سلیمانی سومین همایش «وحدت ادیان و اقوام در مکتب حاج قاسم» در ارومیه با حضور نمایندگان جبهه مقاومت یمن، جمهوری آذربایجان، نماینده آشوریان در مجلس، مشاور ادیان و اقوام رئیس‌جمهور و اسقف‌ها و کشیش‌های مسیحی در ارومیه برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری مهرواره با نور از مهم‌ترین اقدامات امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی بوده و مهرواره با نور با هدف شناسایی و معرفی بانوان فعال در عرصه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و حل مشکلات محلات در آذربایجان‌غربی با شرکت بیش از 350 شرکت کننده برگزار و از 60 بانونی منتخب در قالب همایش بوسه بر دستان مادر تجلیل شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی از 60 فعال رسانه‌ای، مذهبی، هیئتی، قرآنی و مردمی که در عرصه‌های فرهنگی فعالیت چشمگیر داشتند نیز تجلیل به عمل آمد.

وی گفت: یکی از کارهای شاخصی که امسال در استان اجرا شد اعتکاف دانش‌آموزی بود و اگر مجموعه‌هایی در دهه آخر ماه رمضان اعتکاف دانش‌آموزی را برگزار کند ما نیز حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha