کتاب «شکرانه بده»؛ روایت زندگی شهید سعید پیری رونمایی شد
کد خبر: 4128739
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۱

کتاب «شکرانه بده»؛ روایت زندگی شهید سعید پیری رونمایی شد

یک نویسنده همدانی گفت: کتاب «شکرانه بده که خون بهای تو منم»، روایت زندگی خانم نوری، مادرشهید سعید پیری است، او قبل از اینکه افتخار مادر شهید بودن را داشته باشد، یک فعال انقلابی بوده است، شیر زنی که یک تنه هم از فرزندان خود مراقبت می‌کرد و هم به فعالیت‌های انقلابی می‌پرداخت.

مادر شهیدوجیهه فضلعلی، نویسنده همدانی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه از اولین کتابم به تازگی رونمایی شده است، اظهار کرد: هنوز مشق ابتدایی نویسندگی را می‌کنم.

وی با بیان اینکه متولد سال 1364 هستم و در رشته ادبیات فارسی تحصیل کرده‌ام، افزود: از آنجا که دوره‌های ویراستاری را طی کرده بودم بنابراین در ویراستاری چندین کتاب حوزه دفاع مقدس انجام وظیفه کردم و از این طریق بود که با اداره کل حفظ آثار آشنا شدم‌. پس از چندی یکی از بانوان این اداره سوژه‌‌ای را برای نوشتن کتاب به من پیشنهاد داد.

فضلعلی ادامه داد: سوژه، زندگینامه شهید سعید پیری بود، وقتی با مادر این شهید بزرگوار آشنا شدم بسیار شخصیتش به دلم نشست، با وجود اینکه پسر و دامادش را تقدیم انقلاب کرده بود اما بسیار زنده دل بود، از این رو باب آشنایی فراهم شد و نگارش کتاب «شکرانه بده» را آغاز کردم.

این نویسنده همدانی گفت: نگارش کتاب از سال ۹۹ آغاز شده بود اما با شیوع کرونا روند کار تعطیل شد و به همین سبب کار با کندی پیش رفت. کتاب «شکرانه بده که خون بهای تو منم»، روایت زندگی خانم نوری، مادرشهید سعید پیری است، او قبل از اینکه افتخار مادر شهید بودن را داشته باشد، یک فعال انقلابی در دوران انقلاب و پس از آن در دوران دفاع مقدس بوده است، شیر زنی که یک تنه هم از فرزندان خود مراقبت می‌کرد و هم به فعالیت‌های انقلابی می‌پرداخت.

وی درباره انتخاب این عنوان برای کتابش گفت: خانم نوری با وجود اینکه همواره زندگی‌اش در سختی بوده اما مدام شکرانه خداوند را به جا می آورده و رضایت خدا را مقدم بر رضایت خود می‌دانسته، «خون بهای تو منم» نیز برمی‌گردد به اینکه وقتی شهید خودش را در راه خداوند فنا می‌کند و چنین راهی را انتخاب می‌کند، لیاقتی بالاتر از این وجود ندارد که خون بهای شهید خداوند است.

فضلعلی درباره انتخاب شغل نویسندگی نیز تصریح کرد: از همان کودکی به نوشتن علاقه مند بودم و کتاب‌های زیادی مطالعه می‌کردم. مسیر زندگی شهدا برایم بسیار قابل تأمل بود اینکه عده‌ای با آغوش باز به استقبال مرگ می‌رفتند بسیار قابل تحسین است از همین رو علاقه مند شدم تا بیشتر درباره مسیر زندگی آنها جویا شوم‌.

این نویسنده جوان همدانی در پایان ابراز کرد: از مسئولین موسسات و مراکز فرهنگی درخواست دارم با ایجاد ارتباط میان ما و پیشکسوتان نویسندگی، مسیر فعالیت نویسندگان نو قلم را هموارتر کنند تا بتوانیم در خلق آثار ادبی و سندهای ماندگار گامی برداریم.

انتهای پیام
captcha