پوستر پویش ملی «فردوس» به یاد حجت الاسلام شفیعی رونمایی شد
کد خبر: 4129101
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲

پوستر پویش ملی «فردوس» به یاد حجت الاسلام شفیعی رونمایی شد

پوستر پویش ملی «فردوس» (قرآن در آیینه هنر) یادمان اولین سالگرد حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی امروز یکشنبه 28 اسفند در تحریریه ایکنای خوزستان رونمایی شد.

رونمایی از پوستر پویش «فردوس»به گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم رونمایی از پوستر پویش ملی «فردوس» (قرآن در آیینه هنر) امروز یکشنبه 28 اسفند با حضور حجت الاسلام کلاه‌کج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، سید کریم موسوی، معاون قرآن و عترت اداره کل و حجت الاسلام سعید حردانیان، مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان در تحریریه ایکنای خوزستان برگزار شد. 

حجت الاسلام سعید حردانیان، مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان در آغاز این مراسم گفت: در مدت اخیر تلاش کرده‌ایم برنامه‌های قرآنی استان را با هماهنگی سایر مجموعه‌های قرآنی در استان پیش ببریم و از ظرفیت یکدیگر برای پیشبرد فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم. این همکاری همه جانبه دستگاه‌های قرآنی با یکدیگر در استان آغاز شده است و در اجرای پویش ملی «فردوس» نیز این مشارکت و همکاری وجود دارد.  

وی درباره انگیزه شکل‌گیری پویش ملی «فردوس» با تصریح به اینکه کمتر از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای و هنری در خدمت قرآن بهره برده‌ایم، اظهار کرد:  قرآن کریم خود رسانه‌ای قوی است، اما از این ظرفیت چندان بهره‌ای نبرده‌ایم. در پویش ملی «فردوس» به دنبال آن هستیم که زمینه تولید آثار هنری و رسانه‌ای قرآنی را فراهم کنیم.

حردانیان با بیان اینکه هدف نهایی این پویش جریان‌سازی معطوف کردن توجه جامعه هنری و رسانه‌ای ما به قرآن کریم است، گفت: این پویش در بخش‌های هنرهای آوایی قرآنی، هنرهای تجسمی و ادبی طراحی شده است که جزییات آن به زودی به اطلاع هنرمندان می‌رسد.

همچنین حجت الاسلام رضا کلاه‌کج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این برنامه، فراسیدن سال نو و بهار قرآن را تبریک گفت و ضمن گرامیدشت اولین سالگرد ارتحال حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی، گفت: پوستر پویش ملی «فردوس» در اولین سالگرد درگذشت ایشان در تحریریه ایکنا رونمایی می‌شود. ایشان در طول حیات خود بسیار به قرآن خدمت کردند، به همین مناسبت، این کار را به روح بزرگ ایشان هدیه می‌کنیم و برای برکت یافتن این کار، پویش به عنوان یادمان اولین سالگرد ارتحال حجت الاسلام و المسلمین شفیعی نامگذاری می‌شود. 

وی گفت: این پویش با این کار برکت خواهد یافت. به ویژه اینکه این کار مزین به جملات رهبر انقلاب است که فرموده‌اند: «جوانان ایرانی، جوانان مؤمن، جوانان انقلابی، آشنایی‌تان با قرآن، اُنستان با قرآن، استفاده‌تان از قرآن را روزبه‌روز بیشتر کنید؛ این مایه‌ی قوّت شما است، این مایه‌ی اقتدار شما است، این مایه‌ی عزت شما است.»

سید کریم موسوی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این مراسم، آمادگی معاونت قرآن را برای همکاری در اجرای این پویش اعلام کرد و گفت: این همکاری به صورت متقابل انجام می‌شود و در برپایی نمایشگاه قرآن ماه رمضان نیز  از ظرفیت دارالقرآن استفاده می‌شود. 

موسوی با بیان اینکه پویش «فردوس» طرح بسیار خوبی است، گفت: ما پیش از این جشنواره هنری «آیات» را برگزار کردیم که آثار هنری ارزشمندی در آن خلق شد. این پویش را نیز با همکاری یکدیگر اجرا می‌کنیم. 

وی همچنین از رونمایی تازه‌ترین اثر خود با نام «ربنا» به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این اثر با حمایت شبکه قرآن و معارف سیما تولید شده است و در ماه رمضان امسال از رسانه ملی پخش خواهد شد. 

گزارش تصویری رونمایی پوستر پویش ملی «فردوس»

انتهای پیام
captcha