مصدومیت ۱۱۸ نفر بر اثر زلزله در شهرستان‌های خوی و سلماس
کد خبر: 4129720
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

مصدومیت ۱۱۸ نفر بر اثر زلزله در شهرستان‌های خوی و سلماس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی از افزایش مصدومین زلزله در شهرستان‌های خوی و سلماس به ۱۱۸ نفر خبر داد.

امدادرسانی به زلزله‌زدگانبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، امیرعباس جعفری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی، با اشاره به آخرین وضعیت زلزله ۵.۶ ریشتری در شهرستان‌های خوی و سلماس اظهار کرد: تا ساعت ۱۲:۳۰ امروز، ۴ فروردین ماه تعداد ۹۲ نفر در شهرستان سلماس به اورژانس مراجعه کردند که ۷۵ نفر سرپایی مداوا و ترخیص شدند و ۱۷ نفر هم به‌خاطر بریدگی و شکستگی  دست وپا و... تحت درمان هستند. 

وی ادامه داد: در شهرستان خوی نیز ۲۶ نفر به مراکز درمانی مراجعه داشتند که ۱۹نفر سرپایی مداوا و ترخیص شدند و هفت نفر هم در حال درمان هستند که وضعیت عمومی بستری‌شدگان خوب است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در شهرستان سلماس سه روستای سیلاب، کانیان و مافی کندی تحت تاثیر زلزله قرار گرفته که ۶ واحد بیش از ۵۰ درصد خسارت دیده و به تعدادی از واحدها خسارتی مابین ۱۰ تا ۳۰ درصد  وارد شده که همکاران بنیاد مسکن در حال ارزیابی دقیق هستند. 

جعفری یادآور شد: از زمان وقوع زلزله امروز تیم‌های ارزیاب هلال احمر، اورژانس فرمانداری و بنیاد مسکن به منطقه اعزام شدند و تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی به‌حالت آماده‌باش هستند. 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام
captcha