برنامه‌های قرآنی با رویکرد هنری نیاز امروز جامعه است
کد خبر: 4130506
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

برنامه‌های قرآنی با رویکرد هنری نیاز امروز جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت بازنگری دقیق در اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: توجه به اثربخشی و جریان سازی برنامه‌ها با بهره گیری از ابزار هنر نیاز جامعه امروزی است.

تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، نهم فروردین‌ماه، در جلسه هماهنگی محفل‌های قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: استقبال و هدایت نسل جوان به سمت قرآن اکنون بیش از گذشته بوده و نیازمند ارائه صحیح برنامه‌ها برای جذب حداکثری مخاطب است.

وی عدم توجه به طراحی برنامه‌های تحول آفرین را ضعف بزرگ در حوزه قرآن در کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه با وجود تربیت تعداد کثیری از قاریان و قرآن‌آموزان در سطح کشور، برنامه های تحول آفرین، اثرگذار، متنوع، جذاب با رویکرد هنری با درصد کم طراحی می‌شود که این ضعف بزرگی در توسعه آموزه‌های قرآنی در جامعه بوده و نیازمند بازنگری است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده به تولید برنامه تلوزیونی «محفل» به همت سازمان تبلیغات اسلامی ویژه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این برنامه که در ماه رمضان امسال از صدا و سیما پخش می‌شود، از تولیدات اثرگذار سازمان است که مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفته که باید نظیر این برنامه‌ها در استان‌های دیگر نیز اجرا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برخورداری از عقبه رسانه ای قوی و گفتمان ساز را ضرورت مهم در اجرای برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: بازتاب رسانه ای در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی عامل امید در بین مردم بوده و برخورداری از عقبه رسانه‌ای قوی، جریان ساز و گفتمان ساز نوعی جهاد در راستای تقویت فرهنگ دینی در جامعه است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده تاکید کرد: همانگونه که اجرای برنامه‌ها نوعی جهاد است، رسانه ای کردن برنامه‌ها نیز جهاد امیدآفرینی و انرژی بخشی به مردم است و باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی اجرای برنامه‌های مناسب با اقتضائات زمان را عامل اثرگذاری عنوان کرد و گفت: طراحی عالمانه، فاخر، دقیق، معرفتی، هنرمندانه و... می‌تواند در تاثیر گذاری برنامه ها نقش مهمی داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل انسجام بخشی به برنامه ها را اولویت اساسی در امور قرآنی عنوان کرد و گفت: جریان وحدت آفرین در فعالیت های قرآنی در اردبیل با مشارکت ادارات تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه دارالقرآن الکریم آغاز شده لذا باید با جلسات مستمر، سیاستگذاری و راهبری واحد، به وحدت امور جلوه داده و انسجام بخشی برنامه ها را تحقق بخشیم.‌

انتهای پیام
captcha