رونمایی از مجموعه اشعار شعرای عرب خوزستان در وصف سردار سلیمانی
کد خبر: 4133284
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

رونمایی از مجموعه اشعار شعرای عرب خوزستان در وصف سردار سلیمانی

مراسم بزرگداشت سالروز حضور سردار سلیمانی در بحران سیل خوزستان همراه با رونمایی از کتاب «ماننساک» (مجموعه اشعار جمعی از شعرای عرب خوزستان درباره حاج قاسم سلیمانی) در یادمان شهید حاج علی هاشمی برگزار شد.

حضور سردار سلیمانی در سیل خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم بزرگداشت سالروز حضور حاج قاسم سلیمانی در بحران سیل خوزستان همراه با رونمایی از کتاب «ماننساک» (مجموعه اشعار جمعی از شعرای عرب خوزستان درباره حاج قاسم سلیمانی) دوشنبه، ۲۱ فروردین در یادمان شهید حاج علی هاشمی برگزار شد.

سردار مکی یازع، فعال جهادی و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با اشاره به نقش آفرینی ارزنده سردار سلیمانی در سیل خوزستان، گفت: شهید سلیمانی در سیل خوزستان ساده، بی تکلف و با همان سخاوت همیشگی که داشت مرهمی برای آلام مردمی بود که زندگی‌شان را در سیل از دست داده بودند چنانکه مردم با دیدن ایشان فراموش می‌کردند که خانه‌هایشان را آب برده است.

وی با اشاره به حضور حاج قاسم سلیمانی در ایام سیل ۹۸ در خوزستان گفت: در زمان سیل حاج قاسم وقتی متوجه فراگیری سیل در استان شد، طی فراخوانی از مواکب خواست تا پای کار بیایند و با این کار می‌خواست نشان دهد ما ملتی یکدل و متحد هستیم.

یازع افزود: در آن زمان مواکب توسط مردم غیرتمند خوزستانی و نیروهای مردمی و نیروهای حشدالشعبی با کمک شهید ابومهدی المهندس فعال شدند و خدمت رسانی قابل توجهی به مردم سیل زده ارایه داده شد و شهید سلیمانی شخصا روستا به روستا، محله به محله، از مناطق سیل زده بازدید می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: امکانات بسیاری وجود داشت ولی نیازمند مدیریت صحیح و کارآمدی بودیم که این امکانات را به طور یک پارچه و برابر به مناطق آسیب دیده برساند و تبعیضی صورت نگیرد و تنها کسی که توانست این رسالت را به نحو احسن انجام دهد و همه هم از او تبعیت کنند حاج قاسم سلیمانی بود.

یازع بیان کرد: شهید سلیمانی کسی بود که محبتش در جان و دل مردم رسوخ کرده بود و این محبت تا همیشه ادامه خواهد داشت تا جایی که مردم هنوز حتی گونی‌هایی که با سردار جا به جا کرده بودند را در خانه‌هایشان نگه داشته‌اند.

حاج قاسم یک مکتب است

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حیدرپور، مسئول مردمی وقت بحران سیل خوزستان در اهواز، گفت: شهید سلیمانی گفتمان مقاومت را ترویج داد و تاکنون نیز ایشان اسوه و نماد مقاومت در برابر استکبار در کشور ما و جامعه اسلامی است.

وی بیان کرد: گفتمان مقاومت حاج قاسم باید باعث شود که در زندگی مقاومت کنیم و به بی‌حجابی نیز تذکر لسانی دهیم و هیچ‌ موضوع نادرستی را سریع قبول نکنیم. در کنار این شهید بزرگوار و یادگارهای حاج قاسم عزیز از خداوند می‌خواهیم به همه‌ ما توفیق خدمت صادقانه و خالصانه اعطا کند و بتوانیم رهروان راستین این بزرگواران باشیم.

حیدرپور با اشاره به این روایت که برادران رسول خدا(ص) گروهی نیستند مگر کسانی که با وجود همه سختی‌ها و دشواری‌های عصر غیبت دین و ایمان خود را حفظ می‌کنند و بر پیمان الهی خود ثابت‏‬ قدم می‌مانند، خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم حاج قاسم یک مکتب است یعنی این که مکتب او مکتب ائمه(ع) و پیامبر(ص) و مکتب پیامبر نیز همان مکتب الهی است.

شهید سلیمانی ارادت خاصی به فرزندان شهدا داشتند

فاطمه هاشمی فرزند شهید علی هاشمی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی همواره در حال خودسازی بودند و همیشه برای اینکه بتوانند به یارانشان بپیوندند خود را آماده می‌کردند، گفت: شهید سلیمانی که من همیشه و با افتخار او را عموی خودم خطاب کردم وقتی تشریف می‌آوردند اهواز همواره به دیدن ما می‌آمدند و همیشه افتخار میزبانی ایشان را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی همواره ارادت و محبتی خاص به فرزندان شهدا داشتند و آن‌ها را مثل فرزند خود می‌دیدند و خوزستان را وطن دوم خود می‌دانستند و همواره می‌گفتند یکی از مهمترین سال‌های زندگیشان که هشت سال دفاع مقدس بود در خوزستان گذراندند.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی و حاج علی هاشمی همیشه کنارهم بودند و چند ویژگی مشترک بین این دو شهید و همه‌ شهدا وجود دارد چرا که فقط رضایت خداوند برای آنها مهم بود و خود را متعلق به این دنیا نمی‌دانستند و هیچ حرصی برای مادیات نداشتند.

هاشمی در پایان گفت: دوم اینکه شهیدان ما بسیار  مردمی بودند و این امر است که باید هم اکنون بین مسئولان مهم‌ باشد، زیرا لازم است مسئولان امروزی همانند شهیدانمان مردمی باشند و کنار مردمشان باشند و مشکلات مردم را مشکلات خود بدانند تا بتوانیم شاهد پیشرفت سریع و آسان شدن مشکلات مردم غیور این استان باشیم.

انتهای پیام
captcha