تبلور عقلانیت دینی در تمام ابعاد زندگی شهید صیاد شیرازی
کد خبر: 4133311
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

تبلور عقلانیت دینی در تمام ابعاد زندگی شهید صیاد شیرازی

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش گفت: عقلانیت دینی در تمام ابعاد زندگی شهید صیاد شیرازی متبلور شده است.

امیرسرتیپ علی حاجیلو

به گزارش ایکنا از زنجان، امیرسرتیپ علی حاجیلو شامگاه روز گذشته ۲۱ فرودین‌ماه در مراسم گرامی‌داشت سالروز شهادت امیرسپهبد علی صیاد شیرازی که در مسجد چهارده معصوم(ع) اسلام‌آباد زنجان برگزار شد، اظهار کرد: توجه به جوانان و انتقال دانش به آنان یکی از توصیه‌های اصلی شهید صیاد شیرازی است.

وی با اشاره به اینکه عقلانیت دینی این شهید والامقام در تمام ابعاد زندگی فردی و نظامی‌اش متبلور بود، عنوان کرد: نگاهی گذرا به دوران خدمت شهید صیاد شیرازی در رژیم طاغوت نشان می‌دهد که وی همواره برای تشکیل ارتشی انقلابی تلاش می‌کرد.

این مسئول با بیان اینکه از سال ۱۳۴۳ که سال ورود شهید صیاد شیراری به ارتش است وی همواره در تلاش برای ترویج و توسعه بینش انقلابی و افزایش آگاهی‌های دینی جوانان و همرزمانش بود، اضافه کرد: این شهید والامقام در کنار شهیدانی چون نامجو، کلاهدوز، شعبان‌فر، شهید قرنی هسته‌های مقاومت را در پیکره ارتش برای تربیت ارتش انقلابی به کار بست و با ارتباطی که با علمای بزرگ دین داشتند فرمان‌های امام راحل را به وسیله همین هسته‌های مقاومت به ارتش منتقل می‌کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه نقش صحیح شهید صیاد شیرازی در حفاظت و صیانت از انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران بسیار ارزشمند بود، تصریح کرد: در آن دوران قرارگاه منطقه شمال‌غرب به نام قرارگاره حمزه سیدالشهدا شامل استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی آبستن حوادث مختلفی بود که انقلاب را نشانه گرفته بودند اما آگاهی این شهید والامقام بسیاری از توطئه‌ها را در این منطقه خنثی کرد.

این مسئول با یادآوری اینکه شهید صیاد شیرازی همواره تلاش می‌کرد که ظرفیت‌های جامعه اسلامی به یک محور وحدت جامعه و نیروهای مسلح برای تقویت بنیه دفاعی کشور تبدیل شود، افزود: این شهید والامقام اعتقاد و باور قلبی فراوانی به ولایت‌فقیه داشت.

حاجیلو با تاکید بر این که آوازه فرماندهی جهادی و انقلابی شهید صیاد شیرازی از مرزها فراتر رفته بود، گفت: بعد از عملیات‌های غرورآفرین ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس یک نشریه فرانسوی نوشت، صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش شخصیتی است که تدابیرش وابسته به فرمول‌های جنگ و تانک و توپ نیست بلکه با اعتماد به عنایت پروردگار و توکل به خدا و امید به نصرت الهی تدابیر وی را تعیین می‌کند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش، با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی با ایجاد امنیت در منطقه شمال‌غرب دشمنان را از اینکه بتوانند در مسیر انقلاب سنگ‌اندازی کنند ناامید کرد، متذکر شد: وقتی توفیقات شهید صیاد شیرازی در منطقه شمال‌غرب دشمنان را ناامید کرد به وسیله بنی‌صدر توطئه کرد و این شهید را از فرماندهی شمال غرب برکنار کردند.

این مسئول توضیح داد: شهید صیاد شیرازی از این موضوع به عنوان یک فرصت استفاده کرده و در معاونت طرح و برنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور یافته و در تدوین ساختار و سازمان و آموزش این نهاد انقلابی برخاسته از متن انقلاب اقدامات بسیار موثری انجام داد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه با شناخت حضرت امام از شخصیت این شهید والامقام و پیشنهاد مقام معظم رهبری، شهید صیاد شیرازی به عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران معرفی شد، ادامه داد: حضرت امام مطالبه تغییر در چهره جنگ را از شهید صیاد شیرازی داشتند که با تدبیر این شهید قرارگاه مشترک عملیاتی کربلا بین سپاه و ارتش تاسیس شد.

وی با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی فرماندهی است که در همه عملیات‌ها حضورشان قوت قلب نیروهای مسلح بود، تصریح کرد: وی فرمانده‌ای بود که حضورش در تداوم انقلاب و هشت سال دفاع‌مقدس که پر افتخارترین دوران تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود انکارناپذیر است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی بر قله رفیع هشت سال دفاع‌مقدس ایستاده است، افزود: شناختی که مقام‌ معظم رهبری از ابعاد شخصیت شهید صیاد شیرازی داشتند در بوسه‌ای که به تابوت وی زدند متجلی شد؛ لذا ابعاد شخصیتی این شهید و تمامی شهیدان والامقام راه اسلام و انقلاب باید به نسل جوان منتقل شود.

این مسئول با توضیح اینکه روش و منش شهدا کارآمدترین و موثرترین سلاح برای جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان است، اضافه کرد: این امر یک وظیفه بسیار مهم است که همه در برابر تبیین و ترویج آن در هر مقام و موقعیتی وظیفه دارند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ما ۴۴ سال است در سایه عنایت الهی و خون شهدا تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است، ادامه داد: دشمن در جنگ با انقلاب اسلامی از همه مولفه‌های قدرت استفاده کرد و هیچ تعارفی در مقابله با این نظام ندارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه خروجی توطئه‌ها و تهدیدهای دشمنان توسعه و  بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: در دوران دفاع‌مقدس ۶۵ کشور در خدمت صدام بودند تا نظام جمهوری اسلامی را که برگرفته از سیره نبی مکرم اسلام (ص) است را متوقف کنند؛ اما به برکت خون شهدا این انقلاب روزبه‌روز بالنده‌تر شده و دشمنان قسم‌خورده و مدعیان ابرقدرتی را وادار به تعظیم در برابر کشورمان کرده است.

انتهای پیام
captcha