مرکز تخصصی حفظ قرآن فارسان قرآن‌آموز می‌پذیرد
کد خبر: 4134323
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

مرکز تخصصی حفظ قرآن فارسان قرآن‌آموز می‌پذیرد

مدیر مؤسسه قرآنی و مرکز تخصصی حفظ الراسخون فی العلم فارسان به تشریح جزئیات پذیرش در دوره‌های متنوع قرآنی از جمله حفظ و تدبر در قرآن کریم این مرکز پرداخت.

قرآن کریم

مریم قاسمی کُرانی، مدیر مؤسسه قرآنی و مرکز تخصصی حفظ الراسخون فی العلم فارسان در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به فراخوان این مرکز در رشته‌های مختلف و متنوع قرآنی و نیز دوره‌های تربیت مربی، اظهار کرد: با توجه به رویکرد تخصصی این مرکز در زمینه حفظ قرآن، بانوان حافظ 20 جزء و بالاتر شهرستان شناسایی و نسبت به تقویت حفظ این افراد اقداماتی را آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در این راستا، 25 بانوی حافظ شناسایی شدند که متأسفانه اکثر آنان به دلیل مشغله‌های مختلف و دور شدن از تکرار و تمرین محفوظات، نیازمند مرور و تثبیت حفظ هستند، لذا تلاش شده است تا طی تماس و صحبت با تک‌تک آنان، این افراد برای حضور در دوره‌های مرور و تثبیت حفظ تشویق شوند؛ همچنین امکاناتی نظیر مهدکودک و تمهیدات نگهداری از کودکان و نوزادان در مؤسسه راسخون پیش‌بینی شده است تا این بانوان دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند.

قاسمی با تأکید بر اینکه دوره‌های تثبیت و مرور حفظ ویژه این بانوان حافظ در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هر هفته در مؤسسه راسخون برگزار می‌شود، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، این افراد هر هفته باید 35 صفحه قرآن کریم را تثبیت کنند که این برنامه از هفته جاری آغاز می‌شود. خوشبختانه توانستیم اکثر این بانوان را با خود همراه کنیم و برای معدود افراد باقیمانده نیز که هنوز اعلام آمادگی نکرده‌اند، در تلاشیم تا در دوره‌ها شرکت کنند.

حافظ کل قرآن کریم در استان تشکیل گروه‌های مباحثه حفظ قرآن کریم را دیگر اقدام مؤسسه تخصصی حفظ دانست و توضیح داد: از حافظان قرآن در جزءهای مختلف دعوت می‌کنیم هر زمانی که فرصت دارند در این مباحثه‌ها شرکت و محفوظات خود را تقویت کنند.

ساز و کار دوره‌های تدبر ویژه دانش‌آموزان

قاسمی بیان کرد: با توجه به حضورم در مدارس، مشاهده می‌شود که شبهات و سؤالات زیادی برای دانش‌آموزان مطرح است و باید پاسخ داده شود لذا مهم‌ترین دغدغه‌ام این بوده است که دانش‌آموزان را با کلاس‌های تدبر در قرآن کریم همراه کنم؛ برای این منظور ابتدا باید مباحثی ناظر بر اصالت روح مطرح می‌شود و دانش‌آموزان با اجزای روح و روان و نیازهای روح آشنا می‌شوند.

این مربی پرورشی مدارس استان تصریح کرد: بر این اساس، با دانش‌آموزان وارد گفت‌وگو شده و از آنان می‌خواهیم که حتی برای یک‌بار پای حرف قرآن بنشینند و اگر این پیشنهاد را پذیرفتند وارد دوره‌های تدبر مؤسسه می‌شوند؛ بسیاری از والدین دانش‌آموزان بارها از بنده مطالبه داشته و خواستار برپایی دوره‌های تدبر در قرآن برای فرزندانشان شده‌اند.

وی ادامه داد: در این کلاس‌ها که از هفته گذشته با حدود 10 دانش‌آموز آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تعداد افراد شرکت‌کننده افزایش یابد، مباحثی مطرح می‌شود که دانش‌آموزان به خودشناسی می‌رسند و حس نیاز به فهم قرآن کریم در آنها ایجاد می‌شود، پس از آن ارائه مباحث تربیتی قرآن کریم در دستور کار قرار می‌گیرد.

قاسمی تأکید کرد: عموماً جمعیت مخاطب مؤسسات قرآنی افراد مذهبی هستند که کمتر در زندگی دچار فراز و نشیب فکری و عقیدتی شده و به‌ندرت به بیراهه می‌روند لذا کمتر به کمک نیاز دارند. فعالان و دلسوزان قرآنی باید در دایره کاری خود اقشار و گروه‌های در معرض آسیب را نیز مورد توجه قرار داده و برای آنان برنامه داشته باشند که برپایی دوره‌های تدبر ویژه دانش‌آموزان در همین راستا در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر مؤسسه قرآنی و مرکز تخصصی حفظ الراسخون فی العلم فارسان با اشاره به اینکه ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای دوره‌های تدبر تا پایان فروردین‌ماه ادامه دارد: افزود: این دوره‌ها در سطوح تربیت مربی، تدبر عمومی و تخصصی و دوره تدبر ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه پیش‌بینی شده که افراد علاقه‌مند می‌توانند جهت ثبت‌نام با شماره‌های ۰۹۱۳۹۸۴۶۲۷۹ و ۰۹۹۲۲۱۱۹۷۰۸ تماس بگیرند.

قاسمی در پایان گفت: هنرهای قرآنی، حفظ، قرائت، مفاهیم، دوره‌های تربیت مربی، تفسیر و تدبر و روخوانی و روانخوانی برخی از محورهای مهم دوره‌های متنوع قرآنی در مؤسسه الراسخون فی العلم هستند که در صورت به حد نصاب رسیدن قرآن‌آموزان هر دوره، اقدام به تشکیل دوره خواهد شد.

انتهای پیام
captcha