خواندن معنای قرآن حالم را خوب می‌کند + فیلم
کد خبر: 4139891
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

خواندن معنای قرآن حالم را خوب می‌کند + فیلم

یک دانش‌آموز برتر در رشته فهم قرآن راه‌یافته به مرحله کشوری مسابقات دانش‌آموزی با بیان اینکه قطعاً تأمل در سخنان خداوند در روح و جان انسان تأثیر می‌گذارد، گفت: هر زمان‌که به سمت قرآن می‌روم و آن‌را با معنا می‌خوانم، حال خوبی پیدا می‌کنم.

محمدیونس شعبانی،خواندن معنای قرآن حالم را خوب می‌کند دانش‌آموز برتر در رشته فهم قرآن از مدرسه هاشمی‌نژاد 4 ناحیه 3 مشهد که در چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان خراسان رضوی موفق شد به مرحله کشوری راه یابد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی اظهار کرد: همیشه به خواندن داستان‌های قرآنی علاقه نشان داده و دوست داشتم از جزئیات آنها اطلاعات بیشتری کسب کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا به قرآن علاقه‌مند شدید، گفت: در منزل ما معمولاً هر روز حداقل یک صفحه قرآن تلاوت می‌شود و شنبه‌شب‌ها به همراه پدر و مادرم در جلسه قرآن شرکت می‌کنم.

شعبانی با اشاره به تفاوت میان فردی که تنها قرآن را می‌خواند و به سادگی از کنار معنای آن می‌گذرد با کسی که در معنای آن جست‌وجو می‌کند، اظهار کرد: قطعاً تأمل در سخنان خداوند در روح و جان انسان تأثیر می‌گذارد و هر زمان که به سمت قرآن می‌روم و آن‌را با معنا می‌خوانم، حال خوبی پیدا می‌کنم.

وی با بیان اینکه قرآن در ارتباط با دیگران، توصیه به نیکو سخن گفتن کرده است، گفت: خداوند در آیه 83 سوره بقره فرموده است: «وَ قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً ... و با مردم (به زبان) خوش سخن بگویید».

شعبانی با اشاره به سوره مؤمنون ادامه داد: در این سوره خداوند مستقیماً در مورد ویژگی‌های مؤمنان سخن می‌گوید، یعنی هر آنچه یک مؤمن برای رسیدن به رستگاری و بهشت نیاز دارد، در این سوره گنجانده شده است و من سعی می‌کنم از این مطالب نهایت استفاده را ببرم. 

این دانش‌آموز برتر در رشته فهم قرآن کریم راه‌یافته به مرحله کشوری با اشاره به حال‌وهوای خوب میان دانش‌آموزان در این مسابقات بیان کرد: رابطه دوستی که میان بچه‌ها شکل گرفت در کنار رقابت با دانش‌آموزان و شرکت‌کنندکان دیگر نواحی و شهرها تجربه بسیار خوبی بود.

وی در پایان گفت: خدا را شکر می‌کنم که این فرصت را دارم تا بتوانم در مسابقات کشوری شرکت کنم و از تمام کسانی که کمک کردند تا به این مرحله برسم و این اتفاقات خوب رخ دهد، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام
captcha