۱۱۲ دانش‌آموز گیلانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن راه یافتند
کد خبر: 4140060
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

۱۱۲ دانش‌آموز گیلانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن راه یافتند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: مرحله استانی چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و هشتمین دوره مسابقات فرهنگیان ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه در لاهیجان برگزار شد و ۱۱۲ دانش‌آموز و ۱۰ نفر از فرهنگیان به مرحله کشوری مسابقات راه یافتند.

مسابقات قرآن دانش آموزی

حسن پیراولیا، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از استان، با اعلام این خبر اظهار کرد: مرحله استانی چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و هشتمین دوره مسابقات فرهنگیان 10 تا 12 اردیبهشت‌ماه به میزبانی دارالقرآن امام جعفر صادق لاهیجان برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات 40 نفر از همکاران فرهنگی در بخش‌های حفظ کل و 10 جزء قرآن، روش تدریس احکام، نهج‌البلاغه و قرائت به رقابت پرداختند که پس از پایان این مرحله، 10 همکار بانو و آقا به مسابقات کشوری که خردادماه به میزبانی مشهد برگزار می‌شود، راه یافتند. همچنین مسابقات بخش دانش‌آموزی هم با حضور 252 دانش‌آموز دختر و پسر برگزار شد که در نهایت 112 دانش‌آموز در بخش‌های مختلف قرآن، عترت و نماز به مرحله کشوری راه یافتند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان گیلان بیان کرد: مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزی در رشته‌های آوایی قرآن، دعاخوانی(دختران)، اذان، حفظ و مداحی(پسران) هم خرداد‌ماه در مشهد و رقابت‌های پژوهشی شامل احکام، انشای نماز، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر و گفتمان مهدوی تیرماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha