هدف غایی حفظ قرآن برگزیده شدن در مسابقات نباشد
کد خبر: 4140324
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
رتبه اول حفظ 5 جزء جشنواره دانشگاه علوم و معارف قرآن:

هدف غایی حفظ قرآن برگزیده شدن در مسابقات نباشد

رتبه اول حفظ 5 جزء جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: باید درنظر داشت که شرکت و برگزیده شدن در مسابقات هدف غایی حفظ قرآن نباشد، اینکه انسان با قرآن انس داشته باشد یکی از نعمت‌های بزرگ در این دنیا است که باید قدردان آن بود.

معصومه رئیسی رتبه اول حفظ 5 جز جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، بیان کرد:  بنده از دانشکده علوم قرآنی شیراز در این مسابقات شرکت کردم و در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث مشغول به تحصیل هستم.

وی با بیان اینکه از 17 سالگی شروع به حفظ قرآن کریم کردم و همراه حفظ قرآن، دوره‌های تربیت مربی را نیز گذراندم و بعد از یکسال شروع به تدریس قرآن کردم، گفت: چون محیط خانه و خانواده ما یک محیط قرآنی بود، در انس بنده با قرآن خیلی مؤثر بود و در درجه دوم هم، مربیان قرآنی خوبی در دوران تحصیل مدرسه داشتم که دلیل دیگری برای سوق من به سمت حفظ قرآن بود.

رئیسی اظهار کرد: سطح داوران این دوره از مسابقات بسیار بالا بود و شرکت‌کنندگان نیز از افراد حاضر در مسابقات اوقاف و ملی بودند که آنها هم سطح کیفی خوبی داشتند.

نفر اول حفظ 5 جز مسابقات قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با تشکر از میزبانی خوب دانشکده علوم قرآنی قم، گفت: از نظر برگزاری مسابقات، دانشکده علوم قرآنی قم بسیار خوب عمل کرد و کادر اجرایی نیز با اخلاق خوب و خلق خوش با شرکت‌کنندگان برخورد می‌کردند و این میزبانی بسیار رضایت‌بخش بود.

رئیسی با اشاره به کم‌رنگ بودن چهره قرآن در دانشگاه‌ها ادامه داد: ما شاهدیم که فعالیت‌ها و بحث‌های قرآنی در دانشگاه‌ها بسیار کم‌رنگ است و دانشگاه‌های ما حال و هوای قرآنی ندارند و چون قرآن در دانشگاه‌ها تدریس نمی‌شود، برخی دانشجویان حتی روخوانی قرآن را هم بلد نیستند.

متسابق مسابقات قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن گفت: لذا اگر فعالیت‌های قرآنی از همان روخوانی شروع شود و کلاس‌هایی برای این امر درنظر گرفته شود، باعث می‌شود که دانشجویان کم کم به سمت قرآن سوق پیدا کنند و از برنامه‌ها آگاه شوند و سپس متناسب با سطح دانشجویان، برنامه‌های قرآنی در دانشگاه ارتقا پیدا کند.

وی مسابقات قرآنی را بهانه‌ای برای مرور حفظیات حافظین قرآن دانست و گفت: فردی که وارد حوزه حفظ قرآن می‌شود و در آن قدم می‌گذارد، باید آن را ادامه دهد و اگر در این راه کم بگذارد، مدیون قرآن است؛ اما باید درنظر داشت که شرکت و برگزیده شدن در مسابقات هدف غایی حفظ قرآن نباشد، اینکه انسان با قرآن انس داشته باشد یک نعمت بزرگ در این دنیا است که باید قدردان آن بود.

انتهای پیام
captcha