نمایشگاه قرآن محدود به عرضه محصولات عفاف و حجاب شده است
کد خبر: 4140630
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

نمایشگاه قرآن محدود به عرضه محصولات عفاف و حجاب شده است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه قرآن را به نمایشگاه عفاف و حجاب تبدیل کردیم، کیفیت قرآن را در این نمایشگاه پایین می‌آوریم که مظلوم واقع می‌شود و بسیاری از بازدیدکنندگان تصور می‌کنند در نمایشگاه عفاف و حجاب حضور دارند.

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، امروز، 23 اردیبهشت در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه قرآن و عترت مناطق و محلات مشهد، ضمن عرض خیرمقدم به حاضران، اظهار کرد: اتفاق مبارکی که طی دو سال در شهر مشهد تحت عنوان نمایشگاه قرآن و عترت مناطق می‌افتد، رویکرد خوب و صحیحی است.

وی افزود: مشهد از کلانشهرهای کشور است و مردم در نقاط مختلف این شهر زندگی می‌کنند، لذا شاید چشیدن طعم حضور در نمایشگاه قرآن متمرکز برای عده‌ای فراهم نشود، لذا برگزاری این نمایشگاه در مناطق مختلف باعث شده مردم بیشتر با نمایشگاه قرآن آشنا شوند و از برنامه‌های مختلف قرآنی که توسط کنشگران این حوزه ارائه می‌‌شود، بهره‌مند شوند.

صاحبقرانی اظهار کرد: با برپایی این نمایشگاه‌ها به‌صورت محله‌ای و منطقه‌ای نور قرآن در مناطق و محلات شهر پخش شده است، لذا امسال علاوه بر نمایشگاه متمرکز آستان قدس رضوی، به همت تشکل‌های قرآنی با محوریت اتحادیه، نمایشگاه مناطق با دست خالی و عزمی که داشتند در سطح مناطق رقم خورد، ضمن اینکه شهرداری در این راستا همکاری خوبی داشته است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: آنچه که به‌عنوان یک دغدغه در حوزه قرآن وجود دارد و باید انجام دهیم، این است که فضای انس با قرآن برای همه مردم فراهم شود و همه بتوانند با قرآن مانوس باشند. 

وی اضافه کرد: هیئت‌های مذهبی برای اینکه بتوانند تعظیم شعائر کنند و نام اهل بیت عصمت و طهارت و اهداف برنامه‌های آنان را به سمع و نظر مردم برسانند و مردم بتوانند از ظرفیت مکتب اهل بیت بهره‌مند شوند، قالب‌های متعددی را طراحی می‌کنند، از جمله می‌توان به راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی در مناسبت‌های مذهبی و ملی اشاره کرد.

راه‌اندازی ایستگاه صلواتی قرآنی

صاحبقرانی بیان کرد: چه می‌شود ما هم در حوزه قرآنی در مناسبات مختلف ایستگاه صلواتی قرآنی راه بیندازیم. برنامه محفل که از شبکه ملی پخش شد اتفاق خوبی را رقم زد و طرح جدیدی را در حوزه قرآن به راه انداخت که استقبال خوبی هم از سوی مردم صورت گرفت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در مشهد ظرفیت‌های قرآنی کم‌نظیری وجود دارد اما نتوانسته‌ایم فضای متنوع و حیات بخش قرآن را به جامعه عرضه کنیم.

وی افزود: نمایشگاه قرآن برپا می‌کنیم اما چیزهای دیگر را عرضه می‌کنیم، چرا باید آنقدر کیفیت قرآن را در نمایشگاه پایین بیاوریم که اصل نمایشگاه مظلوم واقع شود؟ نمایشگاه قرآن را تبدیل به نمایشگاه عفاف و حجاب کرده‌ایم و چون سطح قرآن در آن کم‌رنگ است، بسیاری از بازدیدکنندگان تصور می‌کنند در نمایشگاه عفاف و حجاب هستند.

صاحبقرانی اضافه کرد: ما حوزه‌های بسیار متنوعی در زمینه قرآن از جمله تواشیح، قرائت، ترتیل، حفظ، ابتهال‌خوانی، مفاهیم، معارف، تدبر و تفسیر داریم، نوابغ قرآنی بسیاری داریم باید این هنرها را به نمایش بگذاریم. ممکن است، فردی یک آیه را در قالب محصول تهیه کند، این مورد خوب است اما پرداختن به یک موضوع در نمایشگاه قرآن درست نیست.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: باید در برپایی نمایشگاه قرآن و عترت ظرفیت قرآنی را بالا ببریم تا افراد بدانند در نمایشگاه قرآن قدم گذاشته‌اند علاوه بر این نیز باید از فرصت مناسبات مختلف ملی و مذهبی استفاده کنیم و در کنار تعظیم شعائر جلوه‌گری قرآن را هم نمایش بدهیم.

وی بیان کرد: فرصت همفکری برای برپایی درست نمایشگاه سال آینده وجود دارد، فرصت برای اینکه موانع را رفع و در راستای بهبود برگزاری قدم بگذاریم، فراهم است. باید برنامه‌ها را در زمینه قرآن، طوری طراحی کنیم تا مردم تصور کنند اگر قرآن در زندگی آنان ساری و جاری نباشد، خلأ جدی در زندگی دارند.

انتهای پیام
captcha