چرخش‌های تحول‌آفرین در شیوه اجرایی مسابقات قرآن دانش‌آموزی
کد خبر: 4140973
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی مطرح کرد

چرخش‌های تحول‌آفرین در شیوه اجرایی مسابقات قرآن دانش‌آموزی

سیدعلیرضا موسوی‌نژاد با اشاره به چرخش‌های تحول‌آفرین در کالبد آموزش و پرورش گفت: توجه به هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی و افزودن رشته‌ها در مسابقات قرآنی از جمله این به‌روزرسانی‌هاست.

سیدعلیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیسیدعلیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در حوزه دانش‌آموزی اظهار کرد: امسال برای تحول در اجرا و محتوای مسابقات، رشته‌های حفظ کل قرآن دوره ابتدایی، گفتمان مهدوی و دعاخوانی به رشته‌های مسابقات افزوده شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر نظام‌بخشی به مسابقات قرآن، با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن تأکید دارند لازم است به راه‌اندای مدارس قرآنی اهتمام ورزید، افزود: از طرف دیگر نباید ارتباط بین سه رکن خانه، مسجد و مدرسه نادیده انگاشته شود و بر این اساس باید به سمت فرهنگ قرآنی از طریق توجه اساسی به این مثلث پرداخت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سعی می‌کنیم تا همه دانش‌آموزان مدارس به نوعی تحت پوشش یکی از برنامه‌های قرآن، عترت و نماز قرار گیرند، اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری برای تربیت دانش‌آموزان حافظ قرآن کریم، برنامه حفظ قرآن در قالب حفظ جزء ۳۰، حفظ موضوعی و حفظ ترتیبی در اولویت کار پرورشی و قرآنی قرار دارد.

موسوی‌نژاد از برگزاری چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز استان با شرکت بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر در سال جاری خبر داد و گفت: تغییر شیوه در برخی آزمون‌های فردی به‌صورت گروهی از چرخش‌های تحول‌آفرین در شیوه اجرایی برنامه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در سال تحصیلی جاری است.

وی با بیان اینکه مرحله استانی رشته‌های آوایی دختران و پسران در استان برگزار شد، ادامه داد: مرحله استانی رشته‌های پژوهشی نیز از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه در چهار مرحله برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآن و عترت، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، از جمله اهداف این مسابقات به‌شمار می‌رود، افزود: برگزیدگان استانی مجوز رقابت در مرحله مقدماتی کشور را به‌دست می‌آورند.

شناسنامه‌دار شدن هیئت‌های مذهبی

موسوی‌نژاد با بیان اینکه یکی دیگر از چرخش‌های تحول‌آفرین در کالبد آموزش و پرورش، طرح هر مدرسه یک هیئت مذهبی دانش‌آموزی است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۴۸ هیئت دانش‌آموزی به‌صورت رسمی در مدارس فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی در تقویت مهارت اجتماعی دانش‌آموزان نقش بسزایی دارند و در آیین‌های ملی و مذهبی برنامه‌ریزی وسیعی در حوزه معاونت پرورشی برای اجرای نظام‌مند برنامه‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با تآکید بر لزوم شناسنامه‌دار شدن هیئت‌های مذهبی و موکب‌های دانش‌آموزی گفت: با تقویت آیین‌های مذهبی در مدارس، در حقیقت دانش‌آموزان را از ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها حفظ خواهیم کرد.

موسوی‌نژاد بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت جوانان برای گسترش فعالیت‌ها و همچنین توسعه مهارت‌های مدیریتی دانش‌آموزان در قالب هیئت‌های مذهبی از مهم‌ترین رویکردهای آموزش و پرورش استان است و شناخت و معرفت در این مسیر لازم است.

انتهای پیام
captcha