تولیدات مرتبط با حجاب و عفاف حمایت ‎شوند
کد خبر: 4141096
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
در کرسی «حجاب و عقلانیت» مطرح شد

تولیدات مرتبط با حجاب و عفاف حمایت ‎شوند

معاون آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان با تأکید بر لزوم حمایت از تولیدات مرتبط با حجاب و عفاف گفت: بخش عظیمی از مباحث مربوط به حجاب به حد و حدود پوشش است که اسلام آن را مشخص کرده و باید در جهت تبیین و فرهنگ‌سازی آن تلاش کرد.

حجت‌الاسلام مهدی مرادیان، معاون آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مهدی مرادیان، معاون آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان، امروز، ۲۵ اردیبهشت‌ماه در کرسی علمی ـ ترویجی «حجاب و عقلانیت» با تأکید بر لزوم تبیین فلسفه حجاب و عفاف بر مبنای عقلانیت و آموزه‌های دینی که به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: پوشش به معنای کلی یک امر فطری و عقلانی است و مورد تأیید عرف جامعه است.

وی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از مباحث مربوط به حجاب به حد و حدود پوشش است که اسلام آن را مشخص کرده است و باید در جهت تبیین و فرهنگ‌سازی آن تلاش کرد، ادامه داد: دین برای پوشش انسان تعریف و حد و مرز مشخص ارائه داده است. یکی از مباحثی که باید به آن توجه ویژه شود پیامدهای بی‌توجهی به حجاب در تعریف اسلام است. 

معاون آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان بر لزوم تبیین فلسفه حجاب و چرایی آن تأکید کرد و با بیان اینکه در دین اسلام انسان باید زیبایی‌های خود را در معرض دید همسر خود قرار دهد و هرگز حجاب به معنای محدودیت زن نیست، گفت: حجاب یک امر اجتماعی است که نیازمند عزم عمومی بوده و از طرفی باید محصولات، تولیدات و مراکز تولیدکننده لباس‌های اسلامی، تقویت و پوشاک اسلامی به شکل ارزان در جامعه عرضه شود.

انتهای پیام
captcha