«جشنواره عکس منطقه‌ای عشایر» در چهارمحال‌وبختیاری فراخوان داد
کد خبر: 4141329
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۶
با محوریت استان‌های زاگرس‌نشین

«جشنواره عکس منطقه‌ای عشایر» در چهارمحال‌وبختیاری فراخوان داد

جشنواره عکس منطقه‌ای عشایر با عنوان «فصل استقبال» با محوریت استان‌های زاگرس‌نشین و با همکاری مرکز رسانه و اطلاع‌رسانی تبلیغات اسلامی و واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود.

جشنواره عکس منطقه‌ای عشایر

احمدرضا باقری، مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اعلام برگزاری جشنواره عکس منطقه‌ای عشایر با عنوان «فصل استقبال»، اظهار کرد: این جشنواره با محوریت استان‌های زاگرس‌نشین چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و لرستان با همکاری مرکز رسانه و اطلاع‌رسانی تبلیغات اسلامی و واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود. 

وی با ذکر اینکه این رویداد عکاسی با محوریت فرهنگ عشایری و در محدوده استان‌های یاد شده برگزار می‌شود، ادامه داد: عکاسان می‌توانند آثار را خود در دو بخش تک‌عکس و مجموعه عکس به شماره فضای مجازی ۰۹۳۶۴۴۶۶۷۹۸ و یا پست الکترونیکی به نشانی ahmadrezabegheri@gmail.com ارسال کنند؛ این افراد همچنین می‌توانند عکس‌های خود را بر روی لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره به نشانی شهرکرد، خیابان شریعتی، کوچه ۵۲، حوزه هنری چهارمحال‌وبختیاری ارسال کنند. 

باقری آخرین مهلت دریافت آثار را ۱۵ خردادماه سال جاری و زمان اختتامیه را در تابستان اعلام کرد و افزود: درج اطلاعات کامل عکاس ضرورت دارد، ضمن اینکه عکس‌های ارسالی باید مستند بوده و از هرگونه دستکاری که جنبه استنادی عکس را مخدوش کند، پرهیز شود. 

وی موضوعات جشنواره عکس فصل استقبال را نیز یادآور شد و گفت: «خانواده در فرهنگ عشایر»، «آیین‌ها و رسوم مذهبی و بومی عشایر»، «حماسه در عشایر»، «فرهنگ تلاش و تولید در جامعه عشایری» و «تعلیم و تربیت در عشایر»، موضوعات این جشنواره هستند.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان بیان کرد: در بخش مجموعه عکس یک منتخب به عنوان برتر معرفی خواهد شد و در بخش تک‌عکس نیز به نفر اول تندیس جشنواره و مبلغ ۵۰ میلیون ریال، نفر دوم تندیس جشنواره و مبلغ ۴۰ میلیون ریال و نفر سوم تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰ پنج میلیون ریال تعلق خواهد گرفت؛ از سه نفر نیز به عنوان شایسته تقدیر با لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha