بازسازی مساجد آسیب‌دیده در زلزله خوی اولویت جهاد سازندگی است
کد خبر: 4141577
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰

بازسازی مساجد آسیب‌دیده در زلزله خوی اولویت جهاد سازندگی است

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی گفت: در زلزله خوی ۱۶۰ مسجد آسیب دیده که تعمیر ۳۰‌ باب از آنها از اولویت‌های امسال بسیج سازندگی استان است.

سرهنگ علی حیرانی، مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سرهنگ علی حیرانی، مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی ۲۷ اردیبهشت در دیدار سازمان بسیج سازندگی وگروه‌های جهادی با نماینده ولی‌فقیه آذربایجان‌غربی اظهار کرد: گروه‌های بسیج سازندگی مطالبه‌گر و موتور پیشران در کمک و خدمات‌رسانی به هم‌میهنان هستند و‌ بیشترین افرادی که در سه مرحله زلزله شهرستان خوی حضور داشتند جهادگران بودند.

وی افزود: ۴۰۰ گروه جهادی در زلزله هشتم بهمن ماه سال ۱۴۰۱ خوی از سراسر استان به این شهرستان اعزام شدند و ۱۱۰ کمپ برای اسکان موقت و دو هزار و ۴۱۰ پرس غذا و ۲۰ آشپزخانه توسط گروه‌های جهادی در خوی برای خدمت به زلزله‌زدگان انجام شده است.

سرهنگ حیرانی بیان کرد: در شهر فیرورق خوی وسایل هزار و ۵۰۰ منزل مسکونی از آن‌ها توسط گروه‌های جهادی خارج و به مالکان تحویل داده شد و این گروه‌ها در این شهر ۲۰۷ واحد مسکونی را آوار برداری کردند.

وی ادامه داد: رزمایش‌های جهادی در ۱۵ روستا توسط دامپزشکان انجام شده و در زلزله خوی ۶۸۰ چادر، دو هزار و ۵۰۰ بخاری برقی، ۶۸ دستگاه بخاری نفتی، سه هزار دست البسه، ۲۸۰ بسته بهداشتی، دو هزار و ۱۰۰‌ پتو، ۲۱ دستگاه تبلت ‌و جیره خشک و لباس در آستانه عید نوروز و‌ماه رمضان تقدیم زلزله‌زدگان شد.

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در زلزله خوی ۱۶۰ مسجد آسیب دیده که تعمیر ۳۰‌ باب مسجد از اولویت‌های بسیج سازندگی استان است و با توجه به وضعیت کنونی و تنش کم‌آبی، اقدامات محرومیت‌زدایی به سمت تامین آب شرب و کشاورزی برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام
captcha