انتقاد امام جمعه قم از وضعیت نامطلوب بهره‌وری در نظام اداری کشور
کد خبر: 4141767
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

انتقاد امام جمعه قم از وضعیت نامطلوب بهره‌وری در نظام اداری کشور

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه وضعیت عمومی کشور در موضوع بهره‌وری بسیار نامطلوب است، گفت: اسراف، ولخرجی و نداشتن روحیه کاری بین کارمندان دولتی از نمونه‌های بارز وضعیت نامطلوب بهره‌وری در نظام اداری و ساختار اجتماعی است.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قمبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم، در خطبه‌های نماز جمعه قم که امروز 29 اردیبهشت‌ماه در مصلی قدس قم برگزار شد، بیان کرد: مشکلات اقتصادی، بیکاری، کمبود اشتغال، هزینه‌های دوران بارداری و زایمان، شیوع انواع سقط‌جنین و کاهش سازگاری بین زوجین از موانع مهم در فرزندآوری است که باید توسط مسئولان و مردم حل شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، گفت: کتاب هیچ‌وقت با پدیدآمدن تجهیزات نوظهور به حاشیه نمی‌رود و هرسال بر توجه به آن افزوده می‌شود؛ مقام معظم رهبری اول پرچم‌دار حمایت از فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

سعیدی درباره ضرورت بهره‌وری و بهینه‌سازی انرژی اظهار کرد: برای تحقق شعار سال باید به رشد اقتصادی هشت‌درصدی برسیم و برای ارتقای جایگاه ایران در اقتصاد منطقه و جهان و بهبود وضع معیشت مردم چاره‌ای جز رشد اقتصادی و افزایش ارزش پول ملی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سطح کشور، جوانان متخصص زیادی وجود دارد که جویای کار و ادامه تحصیلات هستند، تصریح کرد: بدون رشد اقتصادی هشت‌درصدی نمی‌توانیم پاسخگوی نیاز جوانان و متخصصان باشیم و برای رسیدن به این رشد اقتصادی باید در مرحله اول زمینه سرمایه‌گذاری اقتصادی در بخش‌های مختلف تسهیل و در مرتبه دوم بهره‌وری افزایش پیدا کند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: وضعیت عمومی کشور در موضوع بهره‌وری بسیار نامطلوب است، اسراف، ولخرجی و نداشتن روحیه کاری بین کارمندان دولتی از نمونه‌های بارز وضعیت نامطلوب بهره‌وری در نظام اداری و ساختار اجتماعی است.

امام جمعه قم با اشاره به فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: آزادی خرمشهر ضربه سنگینی به دشمنان وارد کرد و درس بزرگ امروز آزادی خرمشهر اولویت قرار دادن هزینه مقاومت بر سازش و تسلیم است.

وی با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت بیان کرد: با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) قلوب آل‌الله سرشار از شور و شعف از تولد دختری شدند که مژده ولادت ایشان را سال‌ها قبل از آن، ائمه اطهار(ع) بشارت دادند.

سعیدی اضافه کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) وجود بابرکتی است که شهر قم و حوزه‌های علمیه به برکت ایشان رونق پیدا کرده است؛ ایشان یکی از شخصیت‌های بزرگ تاریخی است که بار سنگین امانت الهی را به نحو احسن به سرمنزل مقصود رسانده است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه بانوی کرامت الگو و اسوه زنان و دختران مسلمان است، گفت: در طول دهه کرامت انتظار می‌رود سیره و منش حضرت معصومه(س) برای عموم مردم تبیین شود.

سعیدی با اشاره به فرارسیدن روز دختر همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: مسئله عفاف و حجاب باید از جهات فرهنگی، علمی و تبیینی و نیز از نظر میدانی موردتوجه جدی قرار بگیرد؛ عفاف و حجاب علاوه بر فریضه الهی بودن، یک وظیفه قانونی و مدنی است و مسئولان در رابطه با لزوم قانونی رعایت حجاب، باید با قاطعیت به مسئولیت خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه پوشش پوشیده و حجاب زمینه‌ساز حضور فعال و مصون‌بخش زنان و دختران در جامعه است، تصریح کرد: کسانی که حتی اعتقادی به اسلام و آموزه‌های دینی ندارند هم بدانند که اصل عفاف و حجاب همیشه در طول تاریخ ایران موردتوجه بوده و هرگز این مسئله رهاشده و مورد بی‌توجهی مردم غیور این مرز و بوم نبوده است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با انتقاد از مواضع برخی از نخبگان و مسئولان در امر شخصی تلقی کردن مسئله عفاف و حجاب، گفت: عفاف و حجاب یک موضوع و مسئله فردی و شخصی نیست، بلکه یک مسئله اجتماعی است و شایسته نیست هیچ‌کس در این مقوله وادادگی و عقب‌نشینی کند.

سعیدی با اشاره به جریان‌شناسی دوران صدر اسلام با توجه به آیات سوره مبارکه توبه، بیان کرد: هیچ‌کس در طول تاریخ از کفر و نفاق سود و نفعی نبرده است و فقط عاقبت خود را با رسوایی و عذاب الهی رقم‌زده‌اند.

انتهای پیام
captcha