مخابرات آذربایجان‌غربی آماده همکاری با مراکز قرآنی، آموزشی و عام‌المنفعه است
کد خبر: 4142251
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳

مخابرات آذربایجان‌غربی آماده همکاری با مراکز قرآنی، آموزشی و عام‌المنفعه است

مدیرمخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: مدارس، مراکز آموزشی، کتابخانه‌ها،مراکز منافع عام‌المنفعه، تشکل‌های اجتماعی و دارالقرآن‌ها در سطح استان و شهرستان‌ها در صورت تمایل می‌توانند با شرایط خاصی از ftth استفاده کنند و مخابرات از آن‌ها حمایت ویژه‌ای می‌کند.

چنگیز نوری، مدیرمخابرات منطقه آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، چنگیز نوری، مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی ۳۱ اردیبهشت با حضور در دفتر خبرگزاری ایکنا و ایسنا اظهار کرد: در بستر فضای مجازی ترویج و آموزش مسائل دینی، اعتقادی، اجتماعی و تولید محتوا در این زمینه‌ها و انتقال آن‌ها، شرکت مخابرات استان وظیفه ایجاد بستر مناسب برای انتقال آنها را از طریق اینترنت را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های مخابرات استان آماده کمک به این امر هست و در صورتی که فضای مجازی بستر رواج فضای آموزشی و دین‌داری می‌شود، مدارس، مراکز آموزشی، کتابخانه‌ها، مراکز منافع عام‌المنفعه، تشکل‌های اجتماعی و دارالقرآن‌ها در سطح استان و شهرستان‌ها در صورت تمایل می‌توانند با شرایط از ftth استفاده کنند و مخابراط حمایت ویژه‌ای می‌کند. 

وی ادامه داد: تعرفه تلفن ثابت از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۵ هزار تومان بوده و ۹ درصد هزینه نگهداری دریافت می‌شود و هر مشترکی که با خطوط تلفن ثابت تماس‌های خود را انجام دهد شامل تعرفه‌های تخفیفی مخابرات خواهد شد. 

مدیر شرکت مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم مخابرات استان توسعه فیبر نوری در شهرک‌های صنعتی است، توسعه فیبر نوری در شهرک‌های صنعتی استان با سرمایه گذاری بیش از ۳۰ میلیارد تومانی و با هدف توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی با هزینه‌های حداقلی انجام می‌شود.

وی گفت: توسعه فیبر نوری در شهرک‌های صنعتی بزرگ استان در اولویت است و با تحت پوشش قرار گرفتن واحدهای صنعتی ، تمامی واحدها از هردو سرویس ftth, و دیتا خریداری کرده و از آخرین سرویس‌های مخابراتی دنیا استفاده کنند. 

نوری عنوان کرد: مخابرات استان از لحاظ توسعه فیبر نوری شهرک‌های صنعتی جزو استان‌های برتر و نمونه کشور محسوب و فیبر نوری شهرک صنعتی فاز یک ارومیه آماده بهره‌برداری است و شهرک صنعتی فاز سه نیز طی سه ماه اخیر عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد. 

وی افزود: توسعه فیبر نوری شهرک صنعتی خوی و ماکو به اتمام رسیده است و عملیات راه‌اندازی فیبر نوری درشهرک‌های صنعتی خوی در دستور کار است.  

مدیرمخابرات منطقه آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین توسعه فیبر نوری شهرک‌های صنعتی میاندوآب و مهاباد نیز در حال اتمام بوده و برای بوکان به پیمانکار سپرده شد.

انتهای پیام
captcha