راه‌اندازی کانون ازدواج جوانان در خراسان‌شمالی
کد خبر: 4146973
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

راه‌اندازی کانون ازدواج جوانان در خراسان‌شمالی

کانون ازدواج جوانان خراسان‌شمالی با هدف کمک به تسهیل برپایی مراسم ازدواج در بجنورد راه اندازی شد.

راه‌اندازی کانون ازدواج جوانان در خراسان‌شمالیرضا صراف، مدیر عامل کانون ازدواج جوانان خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: کانون ازدواج جوانان در خراسان‌شمالی با دریافت مجوز از استانداری فعالیت خود را پس از ثبت نهایی به تازگی آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در این کانون به زوج‌های جوان، متقاضی برپایی مراسم جشن عقد و عروسی با پرداخت هزینه بسیار کمی خدماتی از قبیل ثبت ازدواج، مزون عروس، آرایشگاه عروس، فیلم برداری خانم و آقا، تزئین اتومبیل عروس و تهیه شربت و شیرینی برای 300 نفر ارائه می‌شود.

صراف با اشاره به اینکه زوج‌های جوان برای دریافت این خدمات فقط 15میلیون تومان هزینه پرداخت می‌کنند، یادآورشد: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه و افزایش نرخ ارائه خدمات اگر زوجین بخواهند مراسم خود را خارج از تعهدات کانون برپا کنند فقط برای یک قلم از این موارد همانند فیلم بردار باید بیش از 10 میلیون تومان هزینه کنند.

وی یادآورشد: زوج‌های جوان می‌توانند از مزون، آرایشگاه، گل فروشی، قنادی و فیلمبرداران طرف قرار داد این کانون به سلیقه خود گزینه‌های مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند و این در حالیست که کانون با تعداد بسیاری از اصناف در این حوزه‌ها قرارداد دارد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری اصناف با این کانون، گفت: مسئولان استانی می‌توانند برای اصنافی که با این کانون مشارکت داشته و در برپایی مراسم‌های عروسی همکاری می‌کنند، امتیازهای ویژه‌ا‌ی همانند معافیت‌های مالیاتی قائل شوند.

مدیر عامل کانون ازدواج جوانان خراسان‌شمالی گفت: ارائه امتیاز به اصناف به منظور ایجاد رغبت و تمایل در همکاری آنان با این کانون بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

صراف با بیان اینکه به واسطه خیرین و صندوق قرض الحسنه، کانون‌های ازدواج در بخش‌های گوناگون همانند مسکن، اعطای تسهیلات و خرید جهیزیه در دیگر استان‌ها فعالیت می‌کنند، یادآورشد: انتظار می رود، مسئولان استانی به منظور افزایش ارائه خدمات بیش از پیش با این کانون همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه عموم زوجین می‌توانند از خدمات کانون بهرمند شوند و ارائه خدمات منوط به قشر خاصی نمی‌باشد، تصریح کرد: از مسئولان اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد و خیرین می‌خواهیم که با کمک‌های خود به این کانون زوج‌های جوانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند و همان مبلغ اولیه 15 میلیون تومان را ندارند بتوانند از کمک‌های آنان استفاده کرده و مراسم خود را برپا کنند.

انتهای پیام
captcha