قرائت زیارتنامه‌ صرفاً به قصد ثواب نباشد
کد خبر: 4148120
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
حجت‌الاسلام نصاری:

قرائت زیارتنامه‌ صرفاً به قصد ثواب نباشد

مسئول حوزه فرهنگی اداره‌‌ کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تأکید بر اینکه ادعیه و زیارت‌نامه‌ها به عنوان نقشه راه است، گفت: قرائت زیارتنامه‌ها صرفاً به قصد ثواب نیست بلکه باید همراه با تفکر و عمل باشد.

حجت الاسلام نصاری مسئول حوزه فرهنگی اداره‌‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام اسعد نصاری، مسئول حوزه فرهنگی اداره‌‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان امروز، 26 خرداد در جمع ندبه‌خوانان مهدیه بندرانزلی با اشاره به فرازهایی از زیارت‌نامه امام زمان(عج) به نقل از سید بن طاووس، اظهار کرد: ارتباط قلبی و معنوی با امام زمان(عج) به نفع خودمان است.

وی با تأکید بر اینکه قرائت زیارتنامه‌ها صرفاً به قصد ثواب نباشد و علاوه‌بر نیت ثواب و قربت الهی خواندن ادعیه و زیارتنامه همراه با تفکر و عمل باشد، افزود: نباید تصور کنیم امام زمان فرد ضعیفی است بلکه «الْمُنْتَهِي إِلَيْهِ مَوَارِيثُ الْأَنْبِيَاءِ وَ لَدَيْهِ مَوْجُودٌ آثَارُ الْأَصْفِيَاءِ؛ حضرت بقية الله كسى است كه ميراث تمام پيغمبران به او منتهى شود و آثار و شعار پاكان عالم نزد او موجود می‌باشد».

نصاری با بیان اينکه اختیارات و معجزات همه پیامبران هم اکنون نیز در اختیار امام عصر قرار دارد و نه بعد از ظهور، گفت: آن حضرت «الْمُؤْتَمَنِ عَلَى السِّرِّ وَ الْوَلِيِّ لِلْأَمْرِ» یعنی امين و مورد امانت اسرار الهی بوده و ولى امر است.

وی با بیان اينکه اسرار الهی در اختیار هر کس قرار نمی‌گیرد، افزود: اسرار الهی اسما خداست و امام عصر کسی است که اراده خدا در تحقق اشيا در جهان در اختیار او قرار گرفته لذا هر اتفاقی در جهان هستی رخ می دهد ولایت آن در اختیار امام عصر است. با توجه به عظمت وجودی امام عصر می‌بینیم توسل به آن حضرت که محور جهان هستی محسوب می‌شود چقدر ارزشمند است.

مسئول حوزه فرهنگی اداره‌‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اينکه طبق آنچه در اسناد دینی و مذهبی بیان شده، ظهور امام عصر به راحتی نیست، افزود: یعنی هر چه نزدیک عصر ظهور می‌شویم سختی‌ها بیشتر می‌شود و فقط یک قدرت و جلالت می‌تواند آن ظهور را آماده کند و آن خداست.

نصاری با تأکید بر اینکه خدای متعال ظهور مهدی را بر امتها وعده داده، گفت: «السَّلاَمُ عَلَى الْمَهْدِيِّ الَّذِي وَعَدَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الْأُمَمَ أَنْ يَجْمَعَ بِهِ الْكَلِمَ وَ يَلُمَّ بِهِ الشَّعَثَ‏؛ سلام بر امام مهدى آن كسى كه خداى عز و جل به امتها وعده داده كه عقايد مختلف مردم را به وجود او جمع كند و خلق را از تفرقه برهاند».

وی با بیان اینکه البته در دوران آخر الزمان همه دچار مشکلات نمی‌شوند و طبق تعالیم دینی هر کس در کشتی نجات که همان پیروی از قرآن و عترت است قرار گیرد، در مسیر امن و سعادت قرار دارد، تصریح کرد: در این زیارتنامه حضرت مهدی(عج) نیز به عنوان کشتی نجات عنوان شد: «سَفِينَةِ النَّجَاةِ وَ عَلَمِ الْهُدَى وَ نُورِ أَبْصَارِ الْوَرَى‏؛ كشتى نجات و پيشواى هدايت خلق و نور ديدگان خلايق است».

مسئول حوزه فرهنگی اداره‌‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تأکید بر اینکه این زیارتنامه پیام غیرمستقیم می‌دهد و آن این است که از توسل به ساحت امام عصر نباید ناامید شد، گفت: وقتی با این ساحت مقدس مرتبط می‌شویم این قدرت در ما ایجاد می‌شود تا بتوانیم خود را سوار بر کشتی نجات کرده و در مسیر سعادت قرار بگیریم.

نصاری تأکید کرد: این ادعیه به عنوان نقشه راه بوده تا در آخرالزمانی ک شرایط سخت است بتوانیم بین بیراهه‌ها، راه صحیح را پیدا کنیم و این دعا می‌گوید در عصر فعلی اگر می‌خواهید سالم زندگی کنید به این انسان والا بپیوندید، فردی که معجزات پیامبران در اختیار اوست و ولی امر است.

انتهای پیام
captcha