چهار دهه از آموزش و پرورش غفلت کرده‌ایم
کد خبر: 4148173
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
حجت‌الاسلام خسروپناه:

چهار دهه از آموزش و پرورش غفلت کرده‌ایم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اولویت کاری خود را آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در ۴ دهه گذشته از آموزش و پرورش غفلت کرده‌ایم و به همین دلیل جریان سکولار توانست بخشی از خواسته خود را در این نهاد پیاده‌سازی کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگیبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی جامعة‌الزهرا(س)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با زهره برقعی، مدیر جامعة‌الزهرا(س) و برخی از اعضای هیئت امنا و مدیران این مجموعه علمی که روز گذشته، 25 خرداد انجام شد، گفت: سرمایه‌گذاری بر مهدهای کودک بسیار مهم و ضروری است و این که فقط وضعیت فرهنگی امروز دیده شود نوعی سطحی‌نگری است، باید فردا و پس فردا را هم دید و برای آن طرح و برنامه داشت.

وی ادامه داد : از این رو توجه امروز ما به مهدهای کودک که هم‌اکنون پذیرای حدود دو میلیون کودک از ۸ میلیون کودک ایرانی است می‌تواند آینده خوبی را برای کشور رقم بزند.

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اولویت کاری خود را آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در ۴ دهه گذشته از آموزش و پرورش غفلت کردیم و جریان سکولار توانست بخشی از خواسته خود را در این نهاد پیاده‌سازی کند که نتیجه‌اش را به وضوح می‌توان در جامعه دید. 

خسروپناه با اشاره به بالندگی و رشد زنان در جمهوری اسلامی گفت: امروز مجموعه‌های بزرگی مانند جامعة الزهرا(س) با مدیریت توانمند بانوان در حال فعالیت است که نشان از توجه نظام اسلامی به مسئله زن و خانواده است؛ در شورای فرهنگی اجتماعی زنان و ستادها و میزهای درنظر گرفته شده، حتما از حضور بانوان فرهیخته همه مجموعه‌ها به ویژه جامعة الزهرا(س) استفاده خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خواستار معرفی فارغ‌التحصیلان برجسته و فاضله این مجموعه بزرگ حوزوی به جامعه علمی کشور شد و گفت: با وجود این که خواهران در این مجموعه به تحصیل پرداختند و به درجات بالای علمی دست یافتند اما هنوز به طور مطلوب شناخته شده نیستند و جامعة الزهرا(س) باید برای معرفی آنان برنامه و طرحی داشته باشد.

ضرورت حضور جامعه الزهرا(س) در شورای عالی انقلاب فرهنگی

در این دیدار زهره برقعی، مدیر جامعة‌الزهرا(س) نیز تحول در خط مشی‌گذاری مسائل فرهنگی کشور و توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسائل فرهنگی را از انتظارات حوزویان از شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد و گفت: جامعة الزهرا(س) نیز به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران جهان تشیع انتظار دارد به عنوان یک نهاد تأثیرگذار در شوراها و کمسیون‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته باشد و بتواند به ویژه در مسائل مربوط به زنان و خانواده نقش خود را ایفا کند.

مدیر جامعة الزهرا(س) به استقلال جامعة الزهرا با توجه به تأکید حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و خواستار توجه نهادهای مختلف کشور به آن شد و گفت: جامعة الزهرا(س) گام‌هایی را برای ورود به مباحث مربوط به حوزه و حکمرانی برداشته است و در این مسیر نیازمند راهنمایی نهادهایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مسئله‌شناسی و ارائه راهکار است تا بتواند در این زمینه کمک شایانی به نظام اسلامی کند.

انتهای پیام
captcha