برگزاری اختتامیه جشنواره عکس «قاب سرخ» در استان مرکزی
کد خبر: 4148516
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

برگزاری اختتامیه جشنواره عکس «قاب سرخ» در استان مرکزی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: بیش از یکصد عکس از هنرمندان استان به جشنواره «قاب سرخ» ارسال شد و برگزیدگان در اختتامیه این جشنواره تجلیل شدند.

اختتامیه جشنواره عکس قاب سرخ

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل این مجموعه در استان، عصر شنبه، 27 خرداد، در آیین اختتامیه جشنواره عکس «قاب سرخ» ویژه استقبال باشکوه مردم از کاروان شهدا، با اشاره به استواری ابعاد و زوایای دفاع مقدس، گفت: استان مرکزی نقش قابل توجهی در شکل‌گیری حماسه‌ها دارد و امروز این حماسه‌ها باید به خوبی برای نسل جوان بازگو و تبیین شود و هنر در اولویت روش‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ادامه داد: دفاع مقدس فرهنگ مقاومت و ایستادگی و پایبندی به ارزش‌های اسلامی را در جامعه تقویت می‌کند؛ لذا گفتمان‌سازی فرهنگ دفاع مقدس در جامعه یکی از ضرورت‌های مهم گام دوم انقلاب برای پیشرفت و حرکت بوده و یکی از مهم‌ترین روش‌های آن هنر و استفاده از قالب‌های مختلف هنری است.

وی تأکید کرد: هنر در دفاع مقدس باید این فرهنگ ارزشی و نجات‌بخش را به فرهنگ و ادبیات حاکم در کشور تبدیل کند و پیش‌بینی جشنواره‌های مختلف هنری، رسانه‌ای و مجازی در حوزه دفاع مقدس در این راستاست.

کریمی بیان کرد: فرمان جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس باید با ابزار هنر و استفاده مبتکرانه از قالب‌های هنری محقق شود و جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جدید از دیگر راهبردهای مهم است.

وی ظرفیت هنر را یکی از تأثیرگذارترین روش‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان دانست و گفت: یکی از راهبردهای مهم فعالیت‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گام دوم کنگره تولید قالب‌های هنری اعم از عکس، فیلم، سریال و مستند است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: جشنواره‌های مرتبط با دفاع مقدس با راهبرد امیدآفرینی برای نسل جدید برگزار می‌شوند و این برنامه‌ها باید پیام‌های فرهنگ دفاع مقدس که ولایت‌مداری، ایثار، ازخودگذشتگی، وحدت، ما می‌توانیم و اعتماد به جوانان از مهم‌ترین آنها بود را به جامعه منتقل سازند.

وی با اشاره به اختتامیه جشنواره عکس «قاب سرخ» گفت: در راستای استقبال باشکوه مردم ولایتمدار استان مرکزی از کاروان شهدای گمنام در سال گذشته جشنواره‌ای بدین نام برگزار شد و بیش از یکصد اثر فاخر از هنرمندان در این جشنواره شرکت کردند و بعد از داوری آثار برگزیدگان و آثار برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

کریمی گفت: یکی از هنرمندان برگزیده این توفیق را داشتند لحظات زیبا و حماسی احترام خاضعانه و خالصانه رئیس پلیس زرندیه که به تازگی به شهادت رسیدند به پیکر مطهر شهدای گمنام را به ثبت برسانند و روایت این لحظه بسیار شنیدنی است و باعث خوشحالی است که هنرمندان نوجوان در استان این چنین دغدغه فرهنگ شهدا را دارند.

انتهای پیام
captcha