فرهنگیان و دانش‌آموزان مسابقات قرآن در کرمان تجلیل شدند
کد خبر: 4148551
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

فرهنگیان و دانش‌آموزان مسابقات قرآن در کرمان تجلیل شدند

مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و معلمان برگزیده مسابقات قرآن، نماز و عترت در مرحله استانی در کرمان برگزار شد و ۱۸۹ دانش‌آموز و ۳۲ معلم برگزیده این مسابقات تجلیل شدند.

تجلیل فرهنگیان و دانش‌آموزان مسابقات قرآن در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و معلمان برگزیده مسابقات قرآن، نماز و عترت در مرحله استانی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از دانش‌آموزان امروز، ۲۸ خردادماه در کرمان برگزار شد و ۱۸۹ دانش‌آموز و ۳۲ معلم برگزیده این دوره از مسابقات تجلیل شدند.
 
رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم با اشاره به برنامه‌های مختلف آموزش و پرورش، گفت: آنچه که برای ما مهم است این است که بتوانیم برای دانش‌آموزان مدرسه زندگی درست کنیم و انسانی در تراز انقلاب اسلامی ایران تربیت شود تا ادامه دهنده راه شهدا باشند.
 
وی با بیان اینکه آینده برای دانش‌آموزان است و هر کس تلاش بیشتری داشته باشد در آینده پیشرو خواهد بود، اظهار کرد: کسی که امروز در مسابقات قرآنی، پرورشی و علمی با تلاش و کوشش رتبه کسب می‌کند در آینده موفق است.
 
رضایی افزود: تأکید داریم در مدارس زمینه فعالیت برای همه دانش‌آموزان در تمام موضوعات علمی، پرورشی، فرهنگی، قرآنی و... فراهم شود تا دانش‌آموزان بتوانند استعداد خود را به منصه ظهور برساند. امروز بیش از ۴۶۰ پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزی در سراسر استان در نظر گرفته شده و لازم است از ظرفیت اردوگاه‌ها استفاده و تبدیل به اردوگاه زندگی شوند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اجرای طرحی قرآنی در کرمان ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، تصریح کرد: در این طرح دانش‌آموز به‌گونه‌ای پرورش می‌یابد که بتواند با ورود به مقطع متوسطه دوره اول قرآن را روان بخواند و مشکلی در این زمینه نداشته باشد.
 
رضایی همکاری تمام مسئولان و معلمان مدرسه را لازمه اجرای خوب این طرح دانست و گفت: امروز گاهی کسانی که در تحصیل موفق هستند و وارد دانشگاه نیز شده‌اند در روان‌خوانی قرآن مشکلاتی دارند که زیبنده نیست و در کرمان که سرزمین شهدایی همچون سردار سلیمانی، بادپا و... است باید این موضوع با جدیت پیگیری شود تا وضعیت قرآنی جامعه ارتقا یابد.
 
وی به برگزاری مرحله نهایی چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگیان در مرحله استانی اشاره کرد و افزود: این مسابقات با رقابت ۵۲۳ نفر از منتخبان مرحله مقدماتی از ۱۴ تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه به میزبانی منطقه راین و ناحیه یک کرمان برگزار شد.
 
رضایی با بیان اینکه مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزی در ۱۳ رشته و در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال بیش از ۳۰۰ هزار نفر(حدود ۵۰ درصد دانش‌آموزان استان) در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند و از این تعداد ۲ هزار و ۹۴۰ دانش‌آموز به مرحله استانی راه یافتند.
 
وی با اشاره به راه‌یابی حدود ۴۰۰ دانش‌آموز کرمانی به مرحله نهایی چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزی راه‌یافتند، تصریح کرد: از این تعداد ۴۱ دانش‌آموز پسر و ۳۶ دانش‌آموز دختر در مرحله کشوری که تیر و مرداد‌ماه سال جاری به میزبانی استان‌های خراسان رضوی و کرمانشاه برگزار می‌شود، حضور دارند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در بخش فرهنگیان نیز ۳۲۰ نفر در مرحله مقدماتی و ۱۲۳ نفر در مرحله نهایی شرکت کردند، گفت: از این تعداد ۱۰ نفر در مسابقات مرحله کشوری حضور می‌یابند.
انتهای پیام
captcha