ثبت‌نام دو هزار دانش‌آموز همدانی در کلاس‌های قرآن
کد خبر: 4148660
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲

ثبت‌نام دو هزار دانش‌آموز همدانی در کلاس‌های قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان از تمدید ثبت‌نام کلاس‌های دارالقرآن آموزش و پرورش تا هفته اول تیرماه خبر داد و گفت: تاکنون نزدیک به دو هزار دانش‌آموز همدانی در این کلاس‌ها ثبت‌نام کرد‌ه‌اند.

آموزش قرآن برای کودکانمحمد ویژه، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: ثبت‌نام کلاس‌های تابستانه قرآن در ۱۹ دارالقرآن اداره‌کل آموزش و پرورش در حال انجام است، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام دارالقرآن‌ها در شبکه شاد، در این کلاس‌ها ثبت‌نام کنند.

وی گفت: ثبت‌نام کلاس‌های قرآنی تا ۲۰ خردادماه ادامه داشت که تا هفتم تیرماه نیز تمدید شده است و تاکنون دو هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین کلاس‌های این دارالقرآن از هفته دوم تیرماه به‌صورت رسمی آغاز و تا نیمه اول شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

ویژه تصریح کرد: طرح تابستانه کلاس‌های قرآن آموزش و پرورش در این دارالقرآن‌ها شامل روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، اذان، مداحی، قرائت و ترتیل قرآن، صوت و لحن، تجوید، مفاهیم و تفسیر است. علاوه بر این فعالیت‌های فوق برنامه این دارالقرآن‌ها نیز با توجه به شرایط هر منطقه تعریف می‌شود که شامل فعالیت‌های اردویی، ورزشی، تفریحی، مسابقات متنوع و فعالیت‌های هنری و... خواهد بود.

وی گفت: در سال‌های گذشته استقبال از کلاس‌های تابستانه کم بود که یکی از دلایل آن را می‌توان شیوع کرونا دانست. انجام ثبت‌نام به‌صورت متمرکز، تخصیص بودجه اوقات و فراغت برای تقویت این کلاس‌ها و همچنین انجام هماهنگی‌های لازم برای شروع کلاس‌های تابستانه زودتر از زمان انجام آن از عوامل مهم استقبال بیشتر دانش‌آموزان از این کلاس‌هاست.

انتهای پیام
captcha