تبیین اسلام و گفتمان انقلاب، رسالت‌ اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است
کد خبر: 4149291
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

تبیین اسلام و گفتمان انقلاب، رسالت‌ اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه رسالت دقیق سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغ و تبیین اسلام و گفتمان انقلاب از نگاه امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص قائلند که اولین و اصلی‌ترین نکته در نظرات امام راحل(ره)، مسئله اسلام ناب محمدی است.

مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری امروز، ۳۱ خردادماه در جلسه هفتگی معارف مدیران استان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان با گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و با اشاره به اینکه رسالت دقیق این سازمان تبلیغ و تبیین اسلام و گفتمان انقلاب از نگاه امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص قائلند که اولین و اصلی‌ترین نکته در نظرات امام راحل(ره)، مسئله اسلام ناب محمدی است یعنی اسلام ظلم‌ستیز، عدالت‌خواه، مجاهد، طرفدار محرومان، مدافع حقوق پابرهنگان و رنج‌دیدگان و مستضعفان.

وی با قرائت بیاناتی از مقام معظم رهبری در خصوص تعبیر «اسلام آمریکایی» از نگاه امام(ره)، ادامه داد: ایشان فرمودند: اسلام آمریکایی یعنی اسلام تشریفاتی، اسلام بی‌تفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زیاده‌خواهی، اسلام بی‌تفاوت در مقابل دست‌اندازی به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگویان، اسلام کمک به اقویا، اسلامی که با همه اینها می‌سازد، این اسلام را امام نام‌گذاری کرد: «اسلام آمریکایی».

طاهری بیان کرد: اساس رسالت سازمان تبلیغات اسلامی ناظر بر تبیین اسلامی است که امام خمینی(ره) با قسم جلاله در مورد آن فرمودند:  «والله انبیاء شغلشان سیاست بود» و این سیاست، مدافع اسلامی است که پرچم آن‌را امام(ره) برافراشتند و امروز مقام معظم رهبری امتداد آن را پرچمداری می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر اینکه ساختار سازمان تبلیغات اسلامی در جهت وسعت‌بخشی و توسعه دین ایجاد شده است، گفت: این نهاد در برخی بخش‌ها نظیر هیئت‌ها و تشکل‌های دینی، امور مبلغان، امور فرق و اقلیت‌های مذهبی، امور بانوان، بنیاد ملی نوجوان به‌صورت مستقیم با موضوع مرتبط است. بنیاد رسانه‌ای سپهر، کتاب شهر، سازمان دارالقرآن و ... نیز به‌صورت اقماری و گسترده در سطح کشور مشغول ایفای این رسالت هستند.

طاهری در خصوص اهم فعالیت‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری، تصریح کرد: بخشی از فعالیت‌ها ناظر بر برنامه‌ها و طرح‌های کلان و بخشی ديگر، حاصل ابتکارات همسنگران در نهاد تبلیغات اسلامی استان است؛ شش مدرسه صدرا در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرکرد، بروجن و فارسان مشغول فعالیت هستند.

وی با تأکید بر اینکه نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: بر این اساس، قرارگاه فرهنگی اجتماعی بانوان با ابتکار استان تشکیل شده و پس از احصای ۶۰۰ مسئله ناظر بر بانوان، شش مسئله اولویت‌دار انتخاب شد و در این قرارگاه کار می‌شود که از جمله، برنامه‌ریزی برای جمعیت بالغ بر ۱۷۰ هزار نفری دختران استان بوده است.

طاهری ادامه داد: برای تقویت کنش‌گری دختران، در سال ۱۴۰۰ مقر دختران حاج‌قاسم به ابتکار استان راه‌اندازی شد و به سراسر کشور تسری یافت که امروز به‌عنوان یک برنامه ملی در حال انجام است. امروز در تقریباً تمامی شهرستان‌ها مقر دختران تشکیل شده و با مشارکت بالای دختران ۱۷ تا ۲۴ سال فعالند.

مديرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به فعالیت قرارگاه تربیت کودک، توضیح داد: سال گذشته، حدود ۲۰۰ مربی کودک با حضور حجت‌الاسلام تراشیون تحت تعلیم قرار گرفتند و امسال این آموزش‌ها در دیگر شهرستان‌ها اجرایی می‌شود. همچنین سبک زندگی و جمعیت از دیگر موضوعات در حوزه بانوان است که پیگیری می‌شود. 

طاهری برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی قرارگاه تربیتی نسل قاسم را از جمله اقدامات در دست انجام دانست و گفت: پسران ۱۲ تا ۱۶ سال و دختران کم‌سن‌تر در ذیل این قرارگاه تحت تعلیم قرار می‌گیرند؛ در حوزه هیئت‌ها، علاوه بر تقویت نقش‌آفرینی سنتی این تشکل‌ها تلاش می‌شود که لایه اجتماعی هیئات نیز تقویت شود که نمونه بارز این نقش را در جریان کرونا شاهد بودیم.

وی افزود: همچنين تقویت گفتمانی هیئت در دستور کار قرار داشته است که از جمله می‌توان به «آیین یک عمر نوکری» و «دوره هیئت، جهاد تبیین» اشاره داشت؛ در حوزه هیئت دانش‌آموزی رتبه نخست کشور را داریم که دبیرخانه هیئت دانش‌آموزی کشور در استان ما مستقر بوده و نیروهای هیئت انصارالمهدی(عج) استان جزو مربیان کشوری هستند. 

طاهری با اشاره به فعالیت حدود ۱۰۰ مبلغ طرح هجرت در استان، بیان کرد: همچنین حدود ۲۰۰ روحانی مساجد استان را پوشش می‌دهند؛ در مناسبت‌های مختلف گاه تا ۷۰۰ مبلغ اعزامی به استان در نقاط مختلف به امر تبلیغ می‌پردازند. 

وی ادامه داد: تبلیغ در مناطق عشایری نیز از سال گذشته ذیل عنوان فصل استقبال در کوهرنگ آغاز شد و دومین دوره آن از ۱۷ خردادماه آغاز شد که در پنج شهرستان ادامه خواهد داشت. همچنین دوره‌های جنگ شناختی و رسانه ویژه نوجوان برگزار شده و آمادگی وجود دارد که این دوره‌ها برای فرزندان کارکنان ادارات و دستگاه‌ها نیز برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه امروز صدای آژیر خطر فرهنگی را به سختی می‌شنویم، بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی، وقتی اتفاقی در جایی می‌افتاد با صدای آژیر همه متوجه و بسیج می‌شدیم، امروز اما در مسئله فرهنگی که حکم اکسیژن را دارد، متوجه خطر نیستیم و وقتی متوجه خواهیم شد که تنگی نفس بگیریم. 

طاهری در پایان گفت: امروز دچار یک جنگ چندبُعدی و چندجانبه به‌ویژه در حوزه بانوان هستیم و می‌طلبد که بتوانیم الگوی سوم بانوان را که مدنظر مقام معظم رهبری است، به دنیا معرفی کنیم که برای این مهم، نیازمند توجه و مساعدت همگان هستیم.

انتهای پیام
captcha