اعلام برنامه‌های سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی در اردبیل
کد خبر: 4149351
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

اعلام برنامه‌های سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی در اردبیل

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اعلام برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان گفت: خدمت جهادی راهگشای مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه است و روحانیون و فعالان تبلیغی باید در این امر پیش‌رو باشند.

قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیر کل تبلیغات اردبیل، ۳۱ خردادماه، ضمن تبریک فرارسیدن یکم تیرماه، سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و آغاز هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در اردبیل اظهار کرد: مقام معظم رهبری، با توجه به ضرورت امر تبلیغ می‌فرمایند: «سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهم‌ترین رویش‌های انقلاب اسلامی است که با تصمیمی روشن‌بینانه و ژرف‌نگرانه با هدف تبلیغ و عرضه‌ی اندیشه‌ی تابناک اسلام ناب محمدی(ص) به جامعه‌ی انقلابی به‌ویژه جوانان جویای حقیقت و معرفت، شکل گرفت».

مدیرکل تبلیغات اردبیل برنامه‌های این اداره کل به‌مناسبت یکم تیرماه را تشریح کرد و افزود: تجدید میثاق کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل با شهدا و عطر افشانی مزار شهدای انقلاب اسلامی در مرکز استان و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه به عنوان اولین برنامه در آغاز هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در استان برگزار می‌شود.

وی به حضور در گفتگوی خبری رسانه استانی اشاره کرد و افزود: با هدف ارتباط رسانه‌ای با مردم و ارائه گزارش از برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی و بیان اولویت‌های این اداره در سال جاری، گفتگوی زنده رادیویی و تلویزیونی در برنامه «رادیو ساعتی» شبکه سبلان اردبیل انجام می‌شود.

جعفرزاده برگزاری «نشست خبری» با اصحاب رسانه را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و افزود: در روز اول تیرماه نشست خبری با محوریت «جهاد امید و ایمان، همت همگانی در تبلیغ اسلام ناب» با حضور مسئولین خبرگزاری‌ها، خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اردبیل افزود: سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه توسط روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه با موضوع تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و نیز تبیین و تشریح عملکرد این ادارات در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی از اجرای همایش «خانواده متعالی در گام دوم انقلاب با محوریت ایمان و امید» ویژه کارکنان و خانواده تبلیغات اسلامی استان اردبیل خبر داد و گفت: این همایش در آستانه هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در اردوگاه انصارالحسین(ع) شهرگردشگری سرعین برگزار شد.

جعفرزاده بر ضرورت توجه به مسئله تبلیغ دینی در تحقق «بیانیه گام دوم انقلاب» اشاره کرده و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با شناسایی و احصاء نیاز‌ها و زیست بوم هر منطقه، اهداف خود را به سمت تحقق گام دوم انقلاب هدایت کرده و در صدد مردمی کردن تبلیغات برآمده است.

مدیرکل تبلیغات اردبیل دین‌شناسی همراه با بصیرت را گام اول تبلیغ برشمرد و افزود: اولین گام در راستای تبلیغ مطلوب، آگاهی مبلّغ از دین و ابعاد نورانی آن است. در روایات بسیاری به این مسأله اشاره شده و دین شناسی را مقدمه دین آموزی معرفی کردند، رسول خدا(ص) در این باره می‌فرمایند: «دین خداوند متعال را تنها کسی یاری می‌رساند که به تمام جوانب آن احاطه داشته باشد».

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل بر ارتباط مستمر روحانیون با نسل جوان تاکید کرد و گفت: یکی از ضرورت‌های تبلیغی، توجه به نسل جوان و آشنایی با نیازمندی‌های روحی و روانی آن‌ها است و باید در اولویت کاری روحانیون و فعالان فرهنگی و تبلیغی قرار گیرد.

وی افزود: راه روشنی که جوانان را به ارمغان جاودان و سعادت آفرین می‌رساند، ارائه جلوه‌های زیبای دین داری، فراهم سازی فضای پرجاذبه معنویت‌اندیشی و بیان آموزه‌های زنده، پویا و هم سو با جاذبه‌های فطری، احتیاجات روحی و توانمندی‌های جسمی خواهد بود.

جعفرزاده به روحیه پرنشاط همراه با عطوفت و مهربانی جوانان اشاره کرد و گفت: جوانان، ارزش‌های واقعی و معارف روشنگر مذهبی را با قالبی نو، به روز، پرتنوع و همراه با هم زبانی و مهربانی می‌طلبند و شیفته دین باوری، فضیلت پذیری، احساس خداجویی، خداپرستی و درست فهمی مبانی دینی هستند لذا باید در روان‌شناسی تبلیغ به خصوصیات جوانان توجه ویژه شود.

مدیرکل تبلیغات اردبیل گفت: در استان اردبیل یک هزار و ۲۰۰ هیأت مذهبی، یک هزار و ۵۰۰ مداح و ۳ هزار روحانی مشغول فعالیت هستند که در راستای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) به مردم استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha