طنین نوای دلنشین دعای عرفه در 20 نقطه خراسان‌شمالی
کد خبر: 4150443
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

طنین نوای دلنشین دعای عرفه در 20 نقطه خراسان‌شمالی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: آیین معنوی دعای عرفه همزمان با روز نهم ذی الحجه، عصر چهارشنبه در ۲۰ نقطه استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالیحجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی در گفت وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: دعای عرفه بعد از ظهر روز چهارشنبه، هفتم تیرماه سالجاری با حضور ائمه جمعه، مداحان برجسته استانی و روحانیون مستقر در مصلاها و تعدادی از مساجد شهرستان‌های خراسان‌شمالی برگزار می‌شود.

وی افزود: ساعت هفت صبح روز پنج شنبه هشتم تیرماه نیز نماز عید قربان در این جایگاه‌ها اقامه خواهد شد.

رفیعی با تاکید بر بهره گیری شهروندان از فضائل معنوی این دعا، افزود: ذی‌الحجه، ماه مناجات و نیایش و اوج این نیایش هم روز عرفه است که بهترین فرصت برای استغفار به درگاه الهی محسوب می‌شود و مؤمنان ضمن قرائت این دعا در روز عرفه از مفاهیم بلند آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه عید قربان، یادآور بندگی خالصانه در برابر خداوند است، گفت: عید قربان و مناسک این روز سرشار از آموزه‌های تربیتی است که امیدواریم به برکت این عید، روزبه‌روز شاهد وحدت بیشتر مسلمانان جهان و افزایش عزت و اقتدار امت اسلامی باشیم.

به گزارش ایکنا همچنین مناطق برگزاری این برنامه در استان، شامل فضای باز دانشگاه پیام نور بجنورد، مصلای نماز جمعه بجنورد، امامزاده سید عباس(ع) بجنورد، امامزاده جعفر(ع) اسفراین، مسجد جامع گرمه، مسجد صاحب الزمان (عج) ایور، مسجد امام خمینی (ره) ایور، مصلای نماز جمعه شیروان، مصلی نماز جمعه شیروان، پارک وحدت آشخانه، گلزار شهدای راز، گلزار شهدای فاروج و گلزار شهدا جاجرم و مسجد جامع در شهرهای سنخواست و شوقان است .

 

انتهای پیام
captcha