قیمت دام در روز عید قربان اعلام می شود
کد خبر: 4150532
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹

قیمت دام در روز عید قربان اعلام می شود

رئیس موسسه صنعت گوشت مشهد در خصوص قیمت عرضه دام برای متقاضیانی که از موسسه دام را سفارش می دهند، گفت: قیمت دام ساعت 5.30 روز عید قربان اعلام و تا پایان عید ثابت خواهد بود.

عید قربانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدمجید موسوی، رئیس موسسه صنعت گوشت مشهد، امروز ۵تیرماه، در نشست خبری تشریح اقدامات اداره‌کل دامپزشکی استان به مناسبت عید قربان، که در محل این اداره کل برگزار شد، در خصوص اهمیت ذبح دام در کشتارگاه های صنعتی اظهار کرد: چهار موضوع در خصوص ذبح دام در کشتارگاه‌های صنعتی حائز اهمیت است که اصحاب رسانه نسبت به اطلاع‌رسانی در این خصوص باید ورود کنند یکی از موارد بحث بهداشت عمومی است که در کشتارگاه‌های صنعتی بر اساس زیرساخت‌های صورت گرفته این ایده‌آل‌ها در راستای رعایت بهداشت عمومی فراهم شده است.

وی افزود: یکی دیگر از موارد حائز اهمیت که به آن پرداخت نشده رعایت حقوق دام و نگه‌داری از آن است اینکه آسیب نبیند، کنترل شود و قبل از کشتار به دام استرس وارد نشود از مباحثی است که مورد تاکید اسلام بوده و در کشتارگاه‌های صنعتی مد‌نظر است.

موسوی ابراز کرد: بهره‌وری بالای کشتارگاه‌ها از دیگر مباحثی است که مورد توجه است در کشتارگاه‌ها تجهیزاتی است که می‌توان از همه فرآورده‌های جانبی دام بهره برد‌، لذا هدر رفت منابع نخواهیم داشت حتی خونی که از کشتار باقی می‌ماند فرآوری و تبدیل به کود می‌شود.

رئیس موسسه صنعت گوشت مشهد اظهار کرد: مهمترین موضوع در کشتارگاه‌های صنعتی کنترل کیفیت است ما 20 ناظر دامپزشک در موسسه صنعتی گوشت مشهد داریم که رصد این تعداد از ناظران حرفه‌ای و متخصص باعث تولید کوشت باکیفیت می شود.

وی در خصوص نقش کشتارگاه‌های صنعتی تصریح کرد: اهمیت کشتارگاه‌های صنعتی در پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک است که این امر چهار حوزه اصلی را شامل می‌شود یکی بررسی سلامت حیوان و مولد بودن آن است که ضربه‌ای به ثروت دامی وارد نشود دوم رعایت بهداشت شخصی پرسنل است. دیگر مورد بهداشت محیطی و پاکسازی فضا است چهارمین مورد مراقبت از ضایعات کشتارها است. به عنوان مثال روزانه 12 تا 14 هزار لیتر جمع آوری و در کشتارگاه تبدیل به کود خون می‌شود.

موسوی بیان کرد: موسسه صنعتی گوشت مشهد افتخار دارد برای هجدهمین سال در عید قربان ارائه خدمات داشته باشد و برای سومین سال است که عمده ثبت سفارش به صورت مجازی خواهد بود و برای تهیه دام سه مسیر دسترسی شامل سایت موسسه صنعتی گوشت مشهد، اپلیکیشن مارلیک و تماس با شماره‌های 33554330 و 33554331 در نظر گرفته شده است.

رئیس موسسه صنعت گوشت مشهد بیان کرد: چندین سال است که به اندازه نیاز مردم دام تهیه می‌شود، اما در کنار افراد خیرخواه نیز افراد سودجو هستند که در این روزها مبادرت به فروش دام بی‌کیفیت می‌کنند برای حل این معضل اقدام به تهیه دام از سوی موسسه شده ضمن اینکه قابلیت ثبت سفارش در سایت از فردا فراهم است.

وی افزود: یکی از مزایای تهیه دام از موسسه صنعتی گوشت مشهد این است که با تهیه دام از موسسه این ضمانت هست که ضرر آلایش وجود ندارد حتی اگر دامی با معاینه دامپزشک ضبط شده باشد قابلیت جایگزینی فراهم است، ضمن اینکه قیمت دام نسبت به خارج از موسسه به نفع سفارش‌دهنده است.

موسوی گفت: در سال جاری عمده توزیع از 5 صبح تا 10 صبح روز بعد از عید خواهد بود در این راستا 9 سکوی تحویل لاشه و چند سکوی انتظار پیش‌بینی شده و تنها پوست دام ذبح شده برای ارائه خدمات از مردم دریافت می شود.

رئیس موسسه صنعت گوشت مشهد در خصوص قیمت عرضه دام برای متقاضیانی که از موسسه دام را سفارش می‌دهند،اظهار کرد: قیمت دام ساعت 5:30 روز عید قربان اعلام و تا پایان عید ثابت خواهد بود.

انتهای پیام
captcha