دارالقرآن حضرت علی‌اصغر(ع) وردنجان افتتاح شد
کد خبر: 4151484
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
همزمان با دهه امامت و ولایت

دارالقرآن حضرت علی‌اصغر(ع) وردنجان افتتاح شد

امام‌جمعه وردنجان گفت: دارالقرآن حضرت علی‌اصغر(ع) وردنجان به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه قرآنی شهرستان بن، همزمان با عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت افتتاح شد.

افتتاح دارالقرآن وردنجان

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، امام‌جمعه وردنجان در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اعلام این خبر که دارالقرآن حضرت علی‌اصغر(ع) این شهر همزمان با عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت افتتاح شد، اظهار کرد: آیین افتتاحیه این مرکز به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه قرآنی شهرستان بن با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان‌ و آحاد مردم مؤمن وردنجان برگزار شد.

وی ادامه داد: کار احداث دارالقرآن شهر وردنجان از سال ۹۵ در زمین موروثی خانواده یک خیر که این زمین بالغ بر ۱۲۰۰ متر مربعی را برای امور فرهنگی و قرآنی وقف کرده بودند آغاز و به دلیل مشکلات اعتباری برای مدتی متوقف شد اما احداث این ساختمان با زیربنای ۶۰۰ مترمربع در دو طبقه از سال گذشته مجدداً کلید خورد و اکنون شاهد بهره‌برداری از آن هستیم که طبقه اول، ویژه فعالیت‌های قرآنی شهر است.

محمدی گفت: این‌ بنای دو طبقه مشتمل بر سه‌ واحد تجاری، بخش کلاس‌ها و فعالیت‌های قرآنی واقع در طبقه اول، سالن مطالعه، سالن اجتماعات و پنج واحد مسکونی خیریه برای اسکان زوج‌های جوان نیازمند است.

امام‌جمعه وردنجان تأکید کرد: اعتبارات احداث دارالقرآن به‌صورت صدر در صد خیری تأمین شده است که خیران نیک‌اندیش و حدود ۷۰ نفر از خانواده معظم شهدا تا کنون مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای ساخت این مرکز قرآنی اهدا کرده‌اند؛ همچنین خیر قرآنی حاج حیدر کریمی وردنجانی قطعه زمینی را به این دارالقرآن هدیه کرد که درآمد حاصل از فروش آن صرف احداث دارالقرآن شده است. 

وی با بیان اینکه خیران همچنان در این امر یاری‌گر ما هستند و تکمیل طبقه دوم دارالقرآن وردنجان ادامه دارد، افزود: این مجموعه به‌عنوان مجمع قوی فرهنگی در بحث قرآنی به‌شمار می‌آید که به آموزش و ترويج قرآن در رشته‌های گوناگون برای آحاد جامعه اختصاص دارد؛ مقرر شد که جامعه مداحان، قاریان قرآن، کانون پرورشی و نخبه‌پروری نیز در این مجمع گردهم آیند و در موضوعات قرآنی برای شهر فعالیت درخوری را انجام دهند.

امام‌جمعه وردنجان تصریح کرد: سود حاصل از اجاره مراکز تجاری صرف امور خیریه و دارالقرآن حضرت علی‌اصغر(ع) وردنجان خواهد شد. 

محمدی بیان کرد: آیین افتتاحیه این مرکز قرآنی با حضور امام‌ جمعه موقت شهرکرد، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال‌وبختیاری، فرماندار شهرستان بن و جمعی از مسئولان و با استقبال پرشور اهالی وردنجان برگزار شد که اهدای یک تخته فرش دستباف به دارالقرآن از سوی مردم، از حواشی این برنامه بود. 

یادآور می‌شود، وردنجان یکی از شهرهای بخش مرکزی شهرستان بن و در فاصله حدود ۱۲ کیلومتر از شهرکرد قرار دارد. این شهر مذهبی خاستگاه و محل سکونت روحانیون و طلاب علوم دینی فراوانی بوده و بیش از ۲۰۰ نفر روحانی دارد. اکثر ریش‌سفیدان این شهر قرآن را به خوبی قرائت می‌کنند و از قدیم مکتب‌خانه در این محل که هنوز روستایی بیش نبود برپا بود. مکتب‌خانه‌های وردنجان که عموماً قاریان قرآن نیز تربیت می‌کردند، توسط روحانیان مکتبی سرشناس همچون ملا نظرعلی ثرائی و فرزندانش شیخ هیبت‌‌الله و شیخ کرامت‌الله اداره می‌شد.

انتهای پیام
captcha