کتاب «قابلیت نانوکامپوزیت مغناطیسی سیس‌پلاتین» منتشر شد
کد خبر: 4152135
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
توسط انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل:

کتاب «قابلیت نانوکامپوزیت مغناطیسی سیس‌پلاتین» منتشر شد

انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «قابلیت نانوکامپوزیت مغناطیسی سیس پلاتین در کنترل سلول‌های سرطانی» را با رویکردی به حوزه علوم پایه، به ویژه رشته‌های مرتبط با علوم پایه و نانو شیمی منتشر کرد.

قابلیت نانوکامپوزیت مغناطیسی سیس پلاتینبه گزارش ایکنا از اردبیل، انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «قابلیت نانوکامپوزیت مغناطیسی سیس پلاتین در کنترل سلول‌های سرطانی» را با رویکردی به حوزه علوم پایه، به ویژه رشته‌های مرتبط با علوم پایه و نانو شیمی منتشر کرد.

این کتاب توسط هانیه پورفرج، سمیه رستم زاده منصور و محمد ضعیفی‌زاده بابلان اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تالیف گردیده است که شیوایی و سادگی بیان مطالب و آشنایی با نحوه سنتز و شناساسی نانوحامل‌ها از ویژگی‌های اصلی آن است.

در کتاب «قابلیت نانوکامپوزیت مغناطیسی سیس‌پلاتین در کنترل سلول‌های سرطانی» سعی شده است تا ضمن آشنایی با مفاهیم نانوفناوری و نانوذرات مغناطیسی، دارورسانی هدفمند، مطالعات بیولوژیکی و نحوه سنتز و شناسایی نانوکامپوزیت سیس پلاتین توضیح داده شود.

مولفان بر این باور هستند که مشکل درمان بسیاری از انواع سرطان‌ها، عدم انتقال اختصاصی دارو به سطح و درون سلول‌های سرطانی می‌باشد و بعضی موارد به سلول‌های سالم راه پیدا می‌کند که ممکن است عوارض جانبی و حتی مرگ و میر بیماران تحت شیمی‌درمانی به این علت باشد. اما با پیشرفت در زمینه تحقیقات سرطان تمرکز اصلی به سیستم دارورسانی هدفمند می‌باشد که در میان دارورسانی هدفمند، هدف مغناطیسی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

دارورسانی هدفمند به جلوگیری از اثرات جانبی و افزایش سمیت داروی ضدسرطان توسط رسانش مستقیم دارو به محل مورد نیاز کمک می‌کند، بنابراین منجر به افزایش غلظت دارو در مکان تومور می‌شود که می‌تواند به سطح نانو ذرات متصل شده و سپس در محیط‌های اسیدی بواسطه برهم‌کنش‌های وابسته به پی اچ بین سیس پلاتین و نانوذره از آن جدا شود.

کتاب «قابلیت نانوکامپوزیت مغناطیسی سیس‌پلاتین در کنترل سلول‌های سرطانی»، ۹۶ صفحه ای، در ۵ فصل تالیف شده است و به قیمت ۱۰۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha