بسیج نباید از فعالیت‌های علمی و دانش‌بنیان دور بماند
کد خبر: 4152451
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

بسیج نباید از فعالیت‌های علمی و دانش‌بنیان دور بماند

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسا‌ن‌جنوبی گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با تکیه بر رویکردهای مردمی و دانش‌بنیان به سمت محقق شدن پیش می‌رود و بسیج به‌عنوان ملجأ کاربردی کردن این سیاست‌ها نباید از فعالیت‌های علمی و دانش‌بنیان دور بماند.

هادی ایمانی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسا‌ن‌جنوبیهادی ایمانی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسا‌ن‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به سیاست‌های بسیج علمی در حوزه علم و فناوری و با تأکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان و اساتید بسیجی منطقه، توجه به گفتمان مقاومت و فناور پایه کردن بسیج،چ گفت: باید به ظرفیت بسیج دانش‌آموزی و بسیج دانشجویی توجه کرد تا این افراد از اعضای اصلی قرارگاه جهاد علمی باشند.
 
وی با بیان اینکه سند اعتلای بسیج به موضوع علم و فناوری توجه خاصی دارد، بیان کرد: علم و پژوهش در راستای جهاد تبیین می‌تواند ما را از مرزها برای تولید دانش و فناوری نوین که بیشتر توسط جوانان انجام می‌شود، عبور داده و آن را توسعه دهد؛ بنابراین تمدن‌سازی با میدان‌داری جوانان محقق خواهد شد.
 
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پایگاه‌های علمی باید در تمامی نواحی فعال باشند، گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب در تمامی عرصه‌ها و حتی در مناطق محروم به‌ویژه در حوزه علمی باید دنبال شود که بسیج کمک شایانی به این امر خواهد کرد.
 
ایمانی با بیان اینکه تقویت کرسی‌های نظریه‌پردازی و توجه به استعدادهای جوانان باید در ملجأ بسیج دیده شود، تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با تکیه بر رویکردهای مردمی و دانش‌بنیان به سمت محقق شدن پیش می‌رود و بسیج به عنوان ملجأ کاربردی کردن این سیاست‌ها نباید از فعالیت‌های علمی و دانش‌بنیان دور بماند.
 
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه توجه به جوانان و استعدادهایشان باید براساس نیاز کشور، منطقه و بوم کسب و کار و به‌صورت هدفمند دنبال شود، اظهار کرد: باید در بسیج به علوم مهندسی، فنی و علوم انسانی اسلامی توجه شود و زیرساخت این توجه دیدن استعدادهای جوان است.
 
انتهای پیام
captcha