لزوم تبیین اهداف قیام کربلا در عزاداری ماه محرم
کد خبر: 4153672
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

لزوم تبیین اهداف قیام کربلا در عزاداری ماه محرم

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: تبیین اهداف قیام کربلا در عزاداری ماه محرم در راستای محتوابخشی به برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سیدمحسن محسنیبه گزارش ایکنا، به نقل از تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام سیدمحسن محسنی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل، ۱۷ تیرماه، در نشست هم‌اندیشی جامعه حسینیت مسئولان هیئت‌های مذهبی اردبیل با موضوع «جهاد، ایمان و امید در سایه سار نهضت حسینی» در مسجد اعظم اردبیل در سخنانی اظهار کرد: اولویت عزاداری ماه محرم شناخت همراه با تأمل در فلسفه قیام عاشورا است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل مکتب امام حسین(ع) را مکتب توحید و انسانیت مطرح کرد و افزود: حضرت زینب(س) در خطبه‌های خود در مسجد اموی، در گلایه از ظلم و ستم امویان گفت آیا یک فرد موحد بین شما نیست که امام معصوم(ع) را شهید و اهل بیتش را اسیر کردند.

محسنی در توصیه به مسئولان هیئت‌ها و دستجات عزاداری، بر ضرورت اتحاد و همدلی تأکید و اظهار کرد: در عصر کنونی دشمن در صدد ایجاد تفرقه در بین مردم علی الخصوص هیئت‌ها، علما و مادحین و ... بوده تا مجالس فاخر عزاداری ماه محرم را کم‌ارزش جلوه دهد که رفع این توطئه دشمن نیازمند تقویت اتحاد و همدلی بین عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی با بیان اینکه عزاداری اعتقادی باید در ماه محرم گسترش یابد، افزود: مکتب امام حسین(ع) روشن‌ترین و جامع‌ترین مکتب جهانی بوده و باید با علم و آگاهی از اهداف قیام آن حضرت به عزاداری پرداخته و نسل جوان را با منش و سیره زندگانی سراسر معنویت و رستگاری ائمه معصومین(ع) آشنا کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدباقر غلامی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل نیز در سخنانی هیئت‌های مذهبی را خاستگاه پرورش نسل حسینی در جامعه مطرح کرد و افزود: محلات شش‌گانه و شعبات تابعه در برگزاری آئین‌های عزاداری ماه محرم به بصیرت‌افزایی و تبیین‌گری در خصوص فلسفه قیام حسینی بپردازند.

گفتنی است، در این نشست رئیس و جمعی از ریش سفیدان محله اونچی میدان اردبیل در سخنانی آمادگی این محله را برای اجرای برنامه‌های عزاداری منطبق با اولویت‌های فرهنگی جامعه اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha