برنامه هفتم؛ مقدمه‌ای برای پرداخت بهتر به توسعه جهاددانشگاهی
کد خبر: 4153682
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/1

برنامه هفتم؛ مقدمه‌ای برای پرداخت بهتر به توسعه جهاددانشگاهی

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل گفت: با عنایت به ضرورت بررسی لایحه برنامه توسعه هفتم کشور و احصاء جایگاه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و نقش‌آفرین در تدوین، تحقق، اجرا و پایش برنامه توسعه کشور بسیار مهم و ضروری است.

مهران اوچی اردبیلی رئیس جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از جهاددانشگاهی اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان، روز گذشته، ۱۷ تیرماه، در جلسه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کشور که با حضور معاونان و مدیران جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد، تصریح کرد: با برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور نخبگان به‌ویژه در زمینه پژوهش و فناوری باید جایگاه جهاددانشگاهی در برنامه توسعه‌ای کشور و به تبع آن در استان‌ها مشخص شود.

اوچی اردبیلی با اشاره به نقش مهم جهاددانشگاهی در پژوهش و فناوری در کشور ادامه داد: فناوری و نوآوری اگر با یکدیگر عجین نباشد دردی از جامعه درمان نخواهد کرد.

وی تدوین برنامه توسعه هفتم را از اولویت‌های مهم واحد اردبیل مطرح کرد و گفت: باید برنامه‌های واحد در کلیه معاونت‌ها ماموریت محور بوده و بتواند دغدغه‌ای از استان را مرتفع کند. به‌طوری‌که امروزه کمبود منابع آبی، سرمازدگی، تأمین نهاده‌های دامی و ... از دغدغه‌های مهم استان اردبیل است و که نیازمند برنامه‌ریزی در برنامه توسعه هفتم است و جهاددانشگاهی می‌تواند در این زمینه در استان نقش‌آفرینی کند.

اوچی اردبیلی بر ضرورت آسیب‌شناسی برنامه توسعه ششم کشور و جهاد دانشگاهی با هدف نقد و بررسی مناسب برنامه هفتم توسعه تأکید کرد و افزود: در برش استانی جهاددانشگاهی باید دغدغه‌های استانی را مورد توجه ویژه قرار دهد.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های لازم در جهاددانشگاهی استان اردبیل نسبت به سنوات گذشته بیان کرد: برای تولید دانش فنی باید زیرساخت‌های فیزیکی فراهم شود که این مهم با تلاش جهادگران اردبیل در سال‌های اخیر فراهم شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، گفت: در هر سازمانی، یکی از محور‌های توسعه آن بعد از ایجاد زیرساخت‌های لازم، وجود منابع انسانی متخصص آن مجموعه است، لذا برای حرکت در مسیر دانش و تولید دانش فنی در راستای ظرفیت‌ها و ...، توانمندسازی پروژه‌های فعال و جذب نیرو‌های جوان نخبه و انقلابی و متخصص از اولویت‌های این نهاد انقلابی است.

انتهای پیام
captcha