برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در جمعیت هلال احمر اردبیل
کد خبر: 4154214
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در جمعیت هلال احمر اردبیل

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: جمعیت هلال احمر اردبیل با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در جهت ارتقای دانش و توانایی‌های امدادی در جامعه تلاش می‌کند.

دوره‌های آموزشی تخصصی جمعیت هلال احمر اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از هلال احمر اردبیل، سعید جوادزاده، معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر استان، ۱۹ تیرماه، با اشاره به فعالیت‌های معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این معاونت با هدف ارتقای سطح آموزش عمومی و بهبود فعالیت‌های امدادی خود، در سال جاری به تعداد ۶ دوره تخصصی(عمومی امداد، عمومی نجات، دوره تخصصی مخابرات و ارتباطات رادیویی، دوره تربیت مربی) برای ۱۲۱ نفر برگزار کرده است به‌طوری که در این دوره‌ها، شرکت‌کنندگان با آخرین دستاورد‌های علمی و فنی آشنا شده و مهارت‌های لازم برای انجام فعالیت‌های تخصصی را دریافت کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به این‌که از ابتدای سال جاری این جمعیت در زمینه کمک‌های اولیه پایه نیز ۳۴ دوره برای تعداد ۳۴۱ نفر برگزار کرده است افزود: در این دوره‌ها، شرکت‌کنندگان با مبانی کمک‌های اولیه آشنا شده و مهارت‌های لازم برای ارائه کمک‌های اولیه را دریافت کرده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین در بهار سال جاری این معاونت به منظور ارتقای سطح آموزشی در حوزه فعالیت‌های درمانی و امدادی هلال احمر در بخش آموزش پایه داوطلبی نیز ۱۴ دوره برای تعداد ۲۴۳ نفر برگزار کرده است.

جوادزاده خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل با هدف ارتقای سطح آگاهی در زمینه آموزش مبتنی بر نیاز محلی نیز ۳۴ دوره برای تعداد ۹۳۷ نفر برگزار کرده است. در این دوره‌ها، شرکت کنندگان با نیاز‌های محلی و مشکلات مردم آشنا شده و مهارت‌های لازم در این راستا را کسب کرده‌اند.

به گفته وی همچنین در زمینه آموزش مناسبتی نیز برای ۱۰۸۹ نفر از ابتدای سال جاری دوره‌های آموزشی برگزار شده است به طوری که در این دوره‌ها، نیز شرکت کنندگان مهارت‌های لازم را کسب کرده‌اند. 

این مسئول اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل با هدف ارتقای بحث‌های آموزشی برای ۱۴۴۹ نفر از نیرو‌های مسلح دوره‌های آموزشی در پادگان‌های استان برگزار کرده است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر استان اردبیل در ادامه با اشاره به بحث‌های آموزشی در خانه‌های هلال استان نیز گفت: از ابتدای سال جاری ۷۱ دوره برای ۱۴۳۹ نفر در سطح خانه‌های هلال استان برگزار شده است به‌طوری که هدف از اجرای این آموزش‌ها آگاه‌سازی مردم و آموزش مهارت‌های امدادی بوده است.

انتهای پیام
captcha