نقش هنر در ایجاد انسجام ملی اعجاب‌انگیز است
کد خبر: 4154914
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۶
وزیر ارشاد:

نقش هنر در ایجاد انسجام ملی اعجاب‌انگیز است

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس‌نشین در بروجن گویای نقش اعجاب‌انگیز هنر در ایجاد انسجام و همبستگی ملی است، گفت: قدرت هنر این است که افراد را با قومیت‌ها و گویش‌های مختلف کنار همديگر بنشاند و صحنه‌های با عظمتی را خلق کند.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه گذشته، ۲۲ تیر در آیین اختتامیه جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس‌نشین در بروجن با اشاره به اینکه این رویداد هنری گویای نقش اعجاب‌انگیز هنر در ایجاد انسجام و همبستگی ملی است، اظهار کرد: قدرت هنر این است که افراد را با قومیت‌ها و گویش‌های مختلف کنار همديگر بنشاند و صحنه‌های با عظمتی را خلق کند.

وی با ذکر اینکه دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌نشین به ابتکار هنرمندان بروجن در حال برگزاری است و امشب پایان می‌یابد، ادامه داد: برپایی این جشنواره جای تعظیم و تحسین و تکریم دارد زیرا هنرهای اصیل ایرانی در شاخه‌های مختلف قابل احترامند و توسعه موسیقی‌های مقامی، اقوام و موسیقی محلی از برنامه‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌شمار می‌رود.

اسماعیلی بیان کرد: اینها هنر اقوام ایران‌زمین است که قرن‌های متمادی سینه به سینه منتقل شده و امروز بخشی از هویت ملی ما ایرانیان را تشکیل می‌دهد. امروز اقوام و هویت‌ها با گویش‌ها و زبان‌های مختلف زیر چتر واحد ایران گرد هم آمده‌اند و ایران عزیر ما همواره می‌درخشد.

وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه مردم امروز با ارج نهادن به آداب و سنن هر ناحیه از ایران بزرگ یاد گرفته‌اند با قوت کنار هم زیست کنند، افزود: این حاکی از فرهنگ اصیل ایرانی است؛ ملیت در ایران برآمده از تاریخ درخشان این سرزمین است و با ورود اسلام درخشان‌تر شده است. 

اسماعیلی با تأکید بر اینکه مردم ایران با گویش‌ها و زبان‌ها و اقوام مختلف زیر یک چتر واحد به سمت ایجاد تمدن ایرانی اسلامی در حرکتند، گفت: خدا را شاکریم که در گوشه و کنار ایران سرافراز شاهد درخشش محافل هنری هستیم و افراد با محبت و عاطفه کنار هم نشسته‌اند و این اوج فرهنگ سرزمین ما را نشان می‌دهد. 

وی ادامه داد: مردم چهارمحال‌وبختیاری در طول تاریخ همچون دژی مستحکم از هویت ملی و ایرانی ما محافظت و در تمامی نقاط عطف این سرزمین از مشروطه تا روزهای سخت دفاع مقدس نقش‌آفرینی کرده‌اند. به مردم بروجن ادای احترام می‌کنیم که اهل هنر و هنرمندی و فرهنگ و فرهنگ‌دوستی هستند.

یادآور می‌شود، دوازدهمین جشنواره موسیقی محلی کشور از ۲۰ تا ۲۲ تیرماه در فرهنگسرای بروجن با حضور ۱۰۰ هنرمند از ۱۸ استان زاگرس‌نشین برگزار شد.

انتهای پیام
captcha