حجاب یک مسئله اجتماعی است
کد خبر: 4154985
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
حجت‌الاسلام قریشی:

حجاب یک مسئله اجتماعی است

امام‌ جمعه ارومیه با بیان اینکه حجاب از واجبات دین اسلام است، گفت: حجاب تنها یک مسئله فردی نیست بلکه یک موضوع اجتماعی است.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی امروز، ۲۳ تیر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب حوزه علمیه اظهار کرد: حفظ دین از واجب واجبات بوده و مهمترین وظیفه حوزه‌های علمیه همین موضوع است و باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در حال حاضر دو جبهه وجود دارد که یکی مربوط به جبهه حق و دیگری مربوط به جبهه استکبار است که هر کدام به دنبال تبلیغ اهداف خود هستند.

امام‌ جمعه ارومیه ادامه داد: در دنیای تبلیغات و رسانه انسان باید هوشیار بوده و توجه کند در پشت پرده این تبلیغات نظام استکبار قرار دارد یا نه زیرا آنهایی که علیه دین و جمهوری اسلامی تبلیغات می‌کنند پشت‌شان به استکبار گرم بوده و آنها نه به دموکراسی اعتقاد دارند و نه آن را اجرا می‌کنند بلکه به دنبال پیاده‌سازی اهداف خود در کشورهای دیگر هستند.

وی تصریح کرد: سال‌ها پیش در چنین ایامی رضاشاه به مسجد گوهرشاد حمله کرده و معترضان به لغو حجاب را به گلوله بست و ۲۱ تیر در تقویم کشور به عنوان عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است و این روز را گرامی می‌داریم.

قریشی خاطرنشان کرد: حجاب از واجبات دین اسلام است و در قرآن کریم به این موضوع اشاره شده و این احکام لاتغیر است و حجاب تنها یک مسئله فردی نیست بلکه یک موضوع اجتماعی است.

وی اضافه کرد: حجاب نشان‌دهنده شخصیت یک زن بوده و نشان می‌دهد یک زن دارای حجب و حیا بوده و زیبایی‌ها و زینت خود را در معرض دید قرار نمی‌دهد و برای روابط خود با نامحرم حریم قائل بوده و در نتیجه در جامعه نیز فساد کم شده و از فروپاشی خانواده‌ها جلوگیری می‌شود.

امام‌ جمعه ارومیه اظهار کرد: کشورهای استکباری که مروج بی‌حجابی هستند در کشورهای خود با مشکلات عدیده اجتماعی روبه‌رو بوده و طبق آمارها در آمریکا از هر دو دقیقه به یک نفر تجاوز شده و ۴۱ درصد فرزندان متولد شده نامشروع بوده و در فرانسه نیز ۵۷ درصد فرزندان نامشروع هستند که این آمار نتیجه بی‌بند و باری است.

 

 

 

انتهای پیام
captcha