نخستین دوره طرح تربیت مربی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4155031
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰

نخستین دوره طرح تربیت مربی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در گلستان برگزار شد

سرپرست امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با تاکید بر تداوم و توسعه این دوره‌های آموزشی گفت: این طرح در سطح استانی و به مدت دو در روزهای ۲۲ و ۲۳ تیرماه به صورت حضوری از 8 لغایت 18 عصر در سالن جلسات تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

قدوسی زاده سرپرست قرآنی اداره کل تبلیغات گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، محمد قدوسی، سرپرست امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در حاشیه برگزاری نخستین دوره تربیت مربی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه که امروز،23 تیرماه برگزار شد، گفت: این دوره در تاریخ 22 و 23 تیرماه در راستای اثربخشی افراد متخصص و همچنین شناسایی نیروهای مستعد به منظور تدریس و خودکفایی استان برگزار شد.

سرپرست امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با تاکید بر تداوم و توسعه این دوره آموزشی اظهار کرد: این طرح با حضور حجت‌الاسلام دکتر حمید محمدی از اساتید اهل فن در سالن جلسات سردار شهید سلیمانی سازمان اداره کل تبلیغات اسلامی در سطح استانی و به مدت دو روز به صورت حضوری از 8 صبح لغایت 18 عصر و برخی از جلسات آن بصورت آفلاین برگزار شد.

قدوسی زاده با اشاره به قرآن کریم به عنوان معجزه همیشه جاوید، بیان کرد: کتاب شریف نهج‌البلاغه که به حق برادر قرآن نام گرفته است کتاب با عظمتی است که سند افتخار هر مسلمانی و مایه اعتبار انسانیت محسوب شده و عظیم‌ترین اثر جاودانه اسلامی می‌باشد که با مضامین و دستورات خودش به زندگی همه مسلمانان شور و شعف خاصی بخشیده است.

وی با استناد به منظومه فکری و فرمایش رهبر فرزانه ی انقلاب، در اهمیت نهج البلاغه گفت: ما امروزه همانطور که امروز قرآن خوانده می شود در کنار آن هم باید به نهج البلاغه هم پرداخته و به بیان بهتر نهج البلاغه تالی و دنباله رو قرآن می‌باشد.

سرپرست امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به فرموده امام راحل(ره) که صحیفه سجادیه نمونه کامل قرآن صاعد است ادامه داد و افزود: در کنار نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه دربردارنده عالی‌ترین و عمیق‌ترین معارف اسلامی، انسانی و الهی است و این قابلیت را دارد که انسان را تا اوج قله انسانیت بالا ببرد و در مقام بندگی باری تعالی فانی کند.

قدوسی زاده بیان کرد: رهبر معظم انقلاب هم در این خصوص اقشار مختلف، بالاخص جوانان را به انس و بهره‌برداری از معارف به این کتاب ارزشمند توصیه کرده است.

وی در پایان گفت:با توجه به آیات و روایات و تاکید رهبران انقلاب، ما این سه کتاب فاخر که راس آن قرآن کریم می‌باشد را دستور کار خود قرار داده‌ایم که دانش آموختگان این دوره بعد از دریافت مدرک به تدریس این دوره‌ها برای گروه‌های هدفی که تعیین شده است خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha