تغییر ذائقه نسل را در تبلیغ درنظر بگیریم
کد خبر: 4155816
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

تغییر ذائقه نسل را در تبلیغ درنظر بگیریم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: همانطور که در طول اعصار مقوله تبلیغ اقتضائات خاص خود را داشته است امروز نیز در دنیایی که تنوع مکاتب فکری و عقیدتی ذائقه بشریت را به گونه‌ای خاص تغییر داده است در بحث تبلیغ دینی نیز که برای همین افراد است، باید این تغییر ذائقه را تدبیر کرد.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در مورد ویژگی‌های مهم تبلیغ به ویژه در ایام محرم، اظهار کرد: پر واضح است که تبلیغ یک رسالت الهی است و ضروری ترین نکته که باید در آن دقت کرد همین است که انسان مبلغ در هر رشته تبلیغی ادامه دهنده راه انبیاست.

وی با بیان اینکه باید اخلاص، اخلاق و اراده ارزشی در تراز یک داعی الی الله و فراتر از حد معمول که باعث حرکت و برکت فعالیت‌های تبلیغی شود در وجود یک مبلغ نهادینه شود، افزود: در مرحله بعدی همانطور که در طول اعصار مقوله تبلیغ اقتضائات خاص خود را داشته است امروز هم در دنیایی که تنوع مکاتب فکری و عقیدتی ذائقه بشریت را به گونه‌ای خاص تغییر داده است در بحث تبلیغ دینی نیز که برای همین افراد قرار است ارائه شود باید این تغییر ذائقه را تدبیر کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: اگر چه همه مبلغان از سفره با برکت کتاب خدا و کلام اهل بیت(ع) ارتزاق می‌کنند منتهی در انتخاب محتوای درست، توجه به روش‌های مختلف و اثرگذار تبلیغی، باید مخاطب را به خوبی در نظر گرفت و با عنایت به مهارت لازم در این امر بر اساس شناخت جامعی که از او برایش حاصل می‌شود بسته تبلیغی مناسب در نظر گرفت .

سالاری مکی با بیان اینکه شاید بر اساس اولویت مهم‌ترین مسأله، امروز همین مهارت تبلیغ اثرگذار متناسب با عرصه درگیری با جبهه دشمن در جنگ شناختی است، تصریح کرد: در مرحله بعدی نیاز به نیروی کافی، همراهی نهادهای مختلف برای توسعه در سطح عمومی و تخصصی در مجموعه‌های مختلف نظام و نقشه مهندسی تبلیغ در کشور از مسأله‌های مهم این عرصه است.

وی با بیان اینکه شاید آنچه امروز رهبری حکیم در جمع حوزویان در قالب این مسأله که نسبت به تبلیغ نگرانم مطرح کردند ناظر به همین موارد باشد، اظهار کرد: این مسأله نیاز به مرحله بندی و اجرای فاز به فاز دارد و آنچه لازمه اقدام ملی بوده، آموزش عمومی مباحث گفتمانی از طریق آموزش و پرورش، تولیدات مختلف و فعالیت‌های رسانه ملی، رویکرد دولت و نظام در این مباحث به عنوان یک مرحله و در سطح استان حرکت بر مدار همگرایی و انسجام، کار تشکیلاتی منظم و مبنایی بر مبنای شناخت کامل از ابعاد مختلف ظرفیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و روحیه جهادی فعالان این عرصه است که می‌تواند در پیشبرد و همگانی سازی این امر کمک کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه طبق گفته رهبرمعظم انقلاب اسلامی تبیین برای ما مبلغان باید اولویت باشد، بیان کرد: برای ماه محرم موضوعاتی چون نشر خوبی‌ها، جهاد تبیین و همدلی اولویت محتواهای تبلیغ دینی است که باید مورد توجه مبلغان قرار گیرد.

سالاری مکی تصریح کرد: از فرصت محرم باید برای ترویج خوبی‌ها و نشر آن بهره برد چراکه این ماه زمان مناسبی را برای تبلیغ در اختیار قرار می‌دهد بنابراین نباید به سادگی از کنار آن گذشت، جوان امروزی باید بداند محرم زمان توجه به خوبی‌هاست.

انتهای پیام
captcha