حضرت زهرا(س) الگوی تربیت اسلامی هستند
کد خبر: 4156093
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

حضرت زهرا(س) الگوی تربیت اسلامی هستند

حجت‌الاسلام حقانی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) یک نمونه کامل و الگوی تربیت اسلامی است، افزود: حضرت فاطمه(س) علاوه بر نقش همسری و مادری، نقش‌های دیگری را به‌خوبی انجام می‌دادند اما از مسئله مهم تربیت غافل نبودند و نگاه جامع و کاملی به نقش تربیتی فرزندان داشتند.

ارسالی/ نقش تربیتی زنان، جامعه را به سمت و سوی تحولات اساسی سوق داده استبه گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در جمع فعالان فرهنگی حوزه بانوان و خواهران طلاب استان اظهار داشت: نقش زن به هویت جدی است که روی این هویت و اصالت باید در مناطق محروم و دور افتاده نیز کار شود.

وی با بیان اینکه زن موفق زنی است که ویژگی‌ها و هویت زن گونه داشته باشد اما در عمل کردن همانند مردان سخت‌کوش باشد، افزود: زنان اگر می‌خواهند خصلت زنانه داشته باشند، باید ویژگی یک مرد در آن زن نیز هویدا شود و در آیات شریفه قرآن کریم نیز آمده است که ما خلق کردیم آدم را و دومین آدم را(زن) و هر دو برای تحول جامعه بشری آفریده شده‌اند.

حجت‌الاسلام حقانی ادامه داد: زنان در جامعه دوشادوش مردان و حتی گاهاً گامی فراتر از مردان بر می‌دارند و به‌خوبی توانستند نقش بی بدیلی را در جامعه ایفا کرده و جامعه را به سمت و سوی تحولات اساسی سوق دهند و این مهم، مرهون نقش تربیتی مادرانه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: متأسفانه در جامعه گاهاً مشاهده می شود که برخی از زنان نقش های همسری، دختری و مادری خود را فراموش می‌کنند و به امورات دیگری همچون تحصیل و … می‌پردازند که این نگاه در نظام خانواده یک آسیب جدی است، اما در نظر اسلام عمده‌ترین حوزه مأموریتی ذاتی زنان، نقش تربیتی است.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) یک نمونه کامل و الگوی تربیت اسلامی است، افزود: حضرت فاطمه(س) علاوه بر نقش همسری و مادری، نقش‌های دیگری را به‌خوبی انجام می‌دادند اما از مسئله مهم تربیت غافل نبودند و نگاه جامع و کاملی به نقش تربیتی فرزندان داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: باید شیوه تربیتی حضرت فاطمه (س) را به عنوان الگویی تمام در نظر بگیریم، زیرا فاطمه زهرا (س) الگویی کامل و پاک هستند که با در نظر گرفتن شیوه تربیتی ایشان می‌توان فرزندان صالحی به جامعه اسلامی تحویل داد جامعه امروز به این نگاه بسیار محتاج است.

حجت‌الاسلام حقانی بیان کرد: اگر مطالعه جدی، تحقیقی و کلانی در زندگینامه شهدا، علما و فضلا داشته باشیم، می‌بینیم، آن کسانی که شهدا را شهدا کردند و توانستند با یک نگاه تربیتی به اسلام، دنیا را متحول کنند، مادران جامعه بودند چرا که در وصیت‌نامه اکثر شهدا و عالمان دین این مسئله مشاهده می‌شود.

وی به گوشه‌ای از زندگینامه پدر بزگوارش شهید حقانی اشاره و اظهار کرد: پدرم وقتی در کودکی نابینا شده بود، مادرش به زیارت شاه حمزه قم رفت و توسل پیدا می‌کند که اگر چشمان فرزندم بینا شد و شفا پیدا کرد من فرزندم را نذر تو و غلام تو می‌کنم و اتفاقا نذر مادربزرگم موجب شفای پدرم می‌شود و از آن موقع بوده که اسم پدر به نام غلام حسین تغییر پیدا می‌کند و در حقیقت شروع تحول زندگی شهید حقانی از دعای خالصانه مادرش بود.

حجت‌الاسلام حقانی تصریح کرد: گاهی دورهمی‌های کوچک موجب اتفاقات بزرگ می‌شود و ارزشهای بزرگی را پدید می‌آورد که سبب تحول در انسان‌ها می‌شود و کمیت در این دورهمی‌های کوچک در راستای تغییر و نگرش در انسان‌ها مهم نیست، اما آن چیزی که به نظر مهم می‌رسد، ایجاد یک تحول اساسی در فرد است که بایستی از همین دورهمی‌های کوچک حاصل شود و به نسبت گذر زمان تعداد جمعیت متحول و روز به روز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام
captcha