۴۰ بقعه متبرکه استان کرمانشاه میزبان طرح «بصیرت عاشورایی»
کد خبر: 4156596
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

۴۰ بقعه متبرکه استان کرمانشاه میزبان طرح «بصیرت عاشورایی»

به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۴۰ بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحی اوقاف کرمانشاه

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان خبر داد و اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۰ بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه برگزار می‌شو‌د.

وی افزود: امامزاده ابراهیم(ع) طاق بستان، حرم مطهر سیده فاطمه(س)، مسجد و زیارتگاه صاحب الزمان(عج)، حرم مطهر احمدبن اسحاق(ره) شهرستان سرپل‌ذهاب، امامزاده علی اکبر(ع) و امامزاده حسن(ع) شهرستان اسلام آباد غرب، امامزاده احمد(ع) و امامزاده هادی(ع) و بقعه جهان آرا خاتون شهرستان سنقر، امامزاده خلیل الله(ع) گروس، امامزاده سید جمال الدین(ع) و امامزاده باقر(ع) گودین، امامزاده ابراهیم(ع) و امامزاده ابوالولی(ع) شهرستان کنگاور، بقعه سید جلال الدین(ع) کرم بست، امامزاده باقر(ع) بیستون و امامزاده مهدی(ع) هرسین از جمله بقاع متبرکه‌ای هستند که طرح بصیرت عاشورایی در آن آستان مقدس برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه هدف از اجرای این طرح را تقویت باور‌های دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیاز‌های روز جامعه همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت هیئت‌های مستقر در بقاع متبرکه بویژه هیئت‌های نوجوانان و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه حضور فعال و مؤثر در فضای مجازی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام صالحی افزود: این طرح از تاریخ ۲۸ تیرماه لغایت ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ مصادف با اول محرم لغایت آخر صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برنامه‌های این طرح را سیاه پوش کردن ادارات، امامزادگان و بقاع متبرکه، سخنرانی، عزاداری، برپایی خیمه‌های معرفت و قرائت زیارت پرفیض عاشورا عنوان کرد و افزود: اجرای نیت واقفین و اطعام عزاداران در این انجام می‌شود.

وی اجرای ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی(ع) در روز جمعه ۳۰ تیرماه، همایش احلی من العسل (همایش نوشجوانان حسینی) در روز دوشنبه دوم مرداد مصادف با ششم محرم، برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، برپایی مراسم چهار پایه خوانی، برگزاری مراسم شهادت امام سجاد(ع) در روز شنبه ۷ مرداد، همایش رهروان زینبی و راه اندازی کاروان عزاداری را از جمله برنامه‌های این اداره کل در ایام محرم دانست.

انتهای پیام
captcha