فلسفه «سهم امام در خمس»
کد خبر: 4157073
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
محمدعلی انصاری تبیین کرد:

فلسفه «سهم امام در خمس»

صاحب تفسیر مشکاة در نشستی چیستی فلسفه«سهم امام در خمس» یعنی آن بخشی که متعلق به پیامبر(ص) و ائمه(ع) است و اینکه چرا باید این کار صورت گیرد را تشریح کرد.

محمدعلی انصاری، مفسر قرآن کریم و صاحب تفسیر مشکاةبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدعلی انصاری، صاحب تفسیر مشکاة و مفسر قرآن، امروز 31 تیرماه در نشستی مجازی با موضوع فلسفه «سهم امام در خمس»، اظهار کرد: موضوعی که وجود دارد این است فلسفه سهم امام در خمس یعنی آن بخشی که متعلق به پیامبر(ص) و ائمه(ع) است، چیست؟ و چرا باید این درآمد در اختیار این حضرات قرار گیرد؟ پاسخ این است که حقیقتاً فلسفه سهم امام در این فریضه الهی آن است كه بودجه مورد نیاز برای یاری دین خدا، تبلیغ، گسترش و دفاع از این حوزه از راه خمس تأمین شود.

وی بیان کرد: این مهم، در دوران رسول اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به همین شیوه انجام می‌شده و پیشوایان دین اموال حاصل از خمس را برای اداره امور دینی صرف می‌كرده‌اند.

صاحب تفسیر مشکاة ابراز کرد: در عصر غیبت نیز سهم امام به همین شیوه باید مصرف شود و لازم است دین‌داران، وظیفه خود را در این زمینه ادا كنند و به نصرت دین الهی همت گمارند.

انصاری تأکید کرد: ضرورت این كار در عصر حاضر بیشتر احساس می‌شود، زیرا هجمه‌ها، تبلیغات و شبهه‌افكنی‌ها بر ضد دین، در جهان معاصر به شدت افزایش یافته و دفاع از ساحت دین، ترویج و تبلیغ آن نیز مسئله‌ای خطیر و جدی است.

وی تأکید کرد: بنابراین لازم است بودجه‌ای برای پرورش چهره‌های دینی و مبلغان توانمند اسلامی، تألیف و انتشار كتب و مقالات دینی، گسترش مراكز اسلامی و دیگر فعالیت‌های لازم و ضروری برای دفاع از حوزه دین و نصرت شریعت اسلامی وجود داشته باشد و این امر حیاتی با تلاش متدینان به بهترین شكل به انجام رسد.

انتهای پیام
captcha