نماز جمعه عاشورایی در سمنان اقامه می‌شود
کد خبر: 4158452
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

نماز جمعه عاشورایی در سمنان اقامه می‌شود

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان سمنان گفت: به واسطه تقارن سالروز نخستین نماز جمعه کشور و همچنین نماز ظهر عاشورا، تصمیم به تلفیق این دو رویداد در یک روز گرفته شده است.

نماز ظهر عاشورا

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام محسن فاطمی‌نیا، رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان سمنان شب گذشته، 4 مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سالروز اقامه اولین نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا امسال با هم در تقارن هستند گفت: به واسطه تقارن این دو رویداد با همدیگر تصمیم بر ادغام و تلفیق نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا گرفته شده که در این راستا پیشنهاد شد نماز جمعه و ظهر عاشورا در فضای باز اقامه شود .

رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان ضمن دعوت از آحاد مردم برای حضور در این مراسم معنوی، یادآور شد: در شهرهایی که نماز یکسان و ادغام شده و در مصلاها برگزار می‌شود همچنین هیئت‌های مذهبی در مسیر مصلاها موکب‌های پذیرایی از عزاداران حسینی را نیز برپا خواهند کرد.

فاطمی‌نیا متذکر شد: برای ظهر عاشورا همچنین برنامه‌های جانبی نیز در نظر گرفته شده که اهتزاز پرچم عزاداری امام حسین (ع)، روضه خوانی و سینه‌زنی هیئت‌های مذهبی، برنامه‌های مبتنی بر اقتضائات هر منطقه  از آن جمله است که تلاش داریم برنامه‌ای با شکوه را با حضور مردم درظهر عاشورا، به نمایش بگذاریم.

خبرنگار- اعظم نظری

انتهای پیام
captcha